تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

کنایه کریمی قدوسی به رئیس جمهور

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان این که با سخنرانی و حرف هایی مانند «از حلقوم تان پایین نخواهد رفت» پول های ایران آزاد نخواهد شد، گفت: باید با اقتدار در برابر بد عهدی آنها مقابله به مثل کرد تا کار به جایی نرسد که قدرت های ذره ای ایران را تهدید به حمله کنند.
رویداد۲۴-جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، شنبه شب در مسجد فاطمة الزهرای پردیسان قم با بیان این که آمریکا دشمنی بسیار خطرناک است، گفت: اگر ما دشمن را خوب نشناسیم و با خوش بینی با دشمن رفتار کنیم در این مبارزه شکست خواهیم خورد.

وی با بیان این که ما قبل از برجام می توانستیم بسیاری از احتیاجات خود را تهیه و تولید کنیم، افزود: برجام نه تنها نتوانست مشکلات ما را در تأمین قطعات مورد نیاز صنایع برطرف کند بلکه اکنون باید ابتدا کالای مورد نیاز مان به تأیید شورای امنیت برسد و اگر آنها تأیید کردند بتوانیم آن را تهیه کنیم.

کریمی قدوسی با اشاره به این که ما قبل از برجام ماشین CNC را به راحتی با چند واسطه تهیه می کردیم، اظهار داشت: ما صد در صد در انرژی هسته ای خود کفا شده بودیم و بازار را دور می زدیم اما الان دیگر دست تجار ما بسته شده و از آن طرف هم آمریکا مانع ارتباط گیری بنگاه های تجاری غرب با ایران می شود.

به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ایران در حد حرف است
وی با بیان این که دولت با مردم و مجلس رو راست نیست، گفت: در حقیقت تنها دستاورد برجام که همان به رسمیت شناخته شدن غنی سازی اورانیوم در ایران است هم با این توافق به دست نیامده بلکه برنامه جامع غنی سازی صنعتی ما باید بعد از 8 سال با تأیید شورای امنیت با سازوکار حق وتو به ما داده شود که با رویه آمریکا در سنگ اندازی در راه ایران تقریبا ناممکن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گزارش وزیر امور خارجه به مجلس در رابطه با برجام ابراز داشت: در بند آخر این گزارش آمده است که «مهم ترین مشکل و چالشی که برجام با آن مواجه است فضای عدم اطمینان و اعتماد شرکت های تجاری برای ورود به بازار ایران است» و با توجه به نفوذ آمریکا در اقتصاد جهان این آمریکا است که این فضا را به وجود آورده است و در حقیقت تا آمریکا نخواهد فضای اطمینان به وجود نخئاهد آمد.

مشکلات اقتصادی ایران راه حل درونی دارد
وی با بیان این که 80 درصد مشکلات ایران داخلی است، گفت: خلاصه گزارش وزیر خارجه این بود که باید از داخل خود را درست کنیم و اقتصاد را سامان بدهیم و فضای تولید و رقابت را درست کنیم که همان حرف مقام معظم رهبری است که باید به جای دل بستن به خارج با حمایت از تولید ملی خودمان اقتصاد را درست کنیم.

کریمی قدوسی با بیان این که سرمایه گذاران و شرکت های تجاری از آینده توافق هسته ای ایران مطمئن نیستند، افزود: این که برخی در داخل از برجام دو و سه و چهار حرف می زنند به خاطر این است که می خواهند گام به گام ایران را آنطور که آمریکا می خواهد بسازند و نشانه های آن هم بارها نمایان شده است.

وی به سخن نماینده انگلیس در سازمان ملل به خرازی وزیر خارجه وقت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: نماینده انگلیس گفته بود که ایران باید در پنج حوزه ولایت فقیه، نیروهای نظامیبه ویژه سپاه، انتخابات با نظارت شورای نگهبان، حقوق بشر و حجاب زنان و تهدید اسرائیل تجدید نظر کند تا بتواند با غرب رابطه داشته باشد و برجام دو و سه و چهار برای این موارد است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی طرح برخی در داخل برای حل مسائل منطقه را مذاکره 6+1+1 دانست و ابراز داشت: در این طرح باید ابتدا 6 کشور عرب زبان حاشیه خلیج فارس با ایران مذاکره کنند و بعد به تدریج آمریکا وارد مذاکرات شود تا به گمان خود بتوانند مشکلات منطقه را حل کنند که این نشان می دهد برجام یک برنامه خلق الساعه نیست بلکه یک برنامه جدی برای یک عملیات بزرگ است.

وی رهبری امروز را بسیار سخت تر از زمان امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با ده دقیقه سخنرانی یک لشگر را آماده جنگ می کرد ولی امروز رهبری باید یک مطلب را بارها عنوان کند تا مسؤولان آن را اجرا کنند.

هدف آمریکا از برجام دو قطبی کردن ایران بود
کریمی قدوسی با بیان این که مشکل آمریکا در منطقه ولایت فقیه است، افزود: آمریکا برای پیشبرد اهداف خود ابتدا باید دست ولی فقیه را ببندد و برجام طوری کار را مهندسی کرده بود که رهبر را در برابر رهبر قرار دهد ولی بصیرت مردم نگذاشت این هدف برجام محقق شود.

وی هدف اصلی برجام را دوقطبی کردن جامعه عنوان و تصریح کرد: صنعت هسته ای هدف ردیف چندم در مذاکرات بود و هدف اصلی از برجام یک محک جامعه بود تا ببینند که تا چه اندازه مطیع رهبر هستند و جایگاه خود را در جامعه و افکار عمومی بفهمند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مستندی که بی بی سی در رابطه با موضع گیری های روحانی در برابر نظرات رهبری ساخته است، گفت: اخیرا 103 نفر از نمایندگان مجلس در این رابطه به رییس جمهور تذکر داده اند که با توجه به نظرات رهبری باید برای تعهدات آمریکا در برجام ضرب الاجل تعیین شود و اگر آمریکا بد عهدی کرد ما هم غنی سازی خود را از سر بگیریم ولی هنوز پاسخی در یافت نکرده ایم.

فضای سنگین رسانه ای باعث تصویب برجام در مجلس شد
وی در بخش پرسش و پاسخ در جواب این سؤال که چرا مجلس برجام را تصویب کرد، گفت: مذاکره کنندگان و تیم دولت آنچنان فضای رسانه ای را سنگین کرده بودند که هر اقدامی بر علیه برجام در افکار عمومی محکوم بود و همین فضا باعث شد که توافقی که حداقل باید چند هفته در مجلس بررسی می شد در 15 دقیقه به تصویب رسید.

کریمی قدوسی با بیان این که نظر اصولگرایان مجلس در رابطه با برجام به دو صورت بود، گفت: عده ای مخالف تصویب برجام بودند و می گفتند که نباید این سند به اجرا در آید که خود من هم از این گروه بودم ولی عده ای معتقد بودند که باید برجام به تصویب برسد و خود مردم بی ثمر بودن آن را درک کنند و آن را کنار بزنند و همین باعث شد که برجام تصویب شود.

وی با بیان این که سوئیفت نرم افزاری است که تمام گردش مالی دنیا به وسیله آن کنترل می شود و زیر نظر آمریکا است، اظهار داشت: در حال حاضر در ظاهر سوئیفت ایران باز است اما آمریکا مانع ارتباط بانک ها با ایران می شود و می گویند که اگر به ایران پول برسد سید حسن نصر الله از این پول بهره خواهد برد.

پول هایی که آزاد شد به خاطر اقدام سپاه بود نه مذاکره
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که 1 میلیارد و 600 هزار دلار آزاد شده از ایران به دلیل مذاکرات نبوده است، خاطرنشان کرد: این پول ها هم به خاطر دلاوری رزمندگانی بوده است که جیسون رضائیان را شناسایی و دستگیر کردند و با این کار خود نه تنها مقداری از پول ایران را باز پس گرفتند بلکه زندانیان ایرانی در آمریکا را آزاد کردند.

وی با اشاره به این که ما در قضیه جیسون رضائیان هیچ چیز ندادیم و همه چیز گرفتیم، اما در مذاکرات همه چیز دادیم و هیچ چیز نگرفتیم، افزود: با سخنرانی و حرف هایی مانند «از حلقوم تان پایین نخواهد رفت» پول های ایران آزاد نخواهد شد بلکه باید با اقتدار در برابر بد عهدی آنها مقابله به مثل کرد تا کار به جایی نرسد که قدرت های ذره ای خلیج فارس ایران را تهدید به حمله کنند.

منبع:رسا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
1
آدم باید خیلی پر رو باشی که بعد از افتضاح "ام پی تی" به دیگران طعنه بزنی.
نظرات شما
پیشخوان