تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸

نوزاد مگان و هری به آمریکا مالیات می‌دهد؟

بی‌بی‌سی در گزارشی درباره تولد نخستین فرزند نوه ملکه بریتانیا نوشت: شاهزاده هری (نوه ملکه) و همسرش مگان با هیجان در انتظار تولد اولین فرزند خود هستند و در کنار این هیجان، اضطراب قوانین جدید مالیاتی را تحمل می‌کنند که احتمالا ناخواسته بر زندگی و دارایی‌های آنان اعمال خواهد شد.

رویداد۲۴مگان و فرزندش به عنوان شهروندان آمریکا موظف به پرداخت مالیات به دولت آمریکا هستند.

بی‌بی‌سی به مناسبت روز جهانی مالیات در آمریکا، به بررسی چرایی و چگونگی نحوه پرداخت مالیات و عوارض شهروندی از سوی این دو عضو خانواده سلطنتی انگلیس به دولت آمریکا پرداخته است.

آمریکا یکی از معدود کشور‌های جهان است که مالیات در آن براساس حق شهروندی دریافت می‌شود و تغییر محل اقامت شهروندان در میزان دریافت مالیات تاثیری ندارد. اریتره و میانمار نیز از دیگر کشور‌هایی هستند که مالیات را با همین معیار دریافت می‌کنند.

در واقع اگر مگان مرکل و شاهزاده هری همچنان در قلعه "فراگمور کاتیج" ویندسور بریتانیا زندگی کنند، دولت آمریکا انتظار دارد تا مگان مالیات شهروندی خود را به مرکز مالیات این کشور پرداخت کند.

احتمالا مگان برای حق شهروندی خود در انگلیس اقدام کرده است، اما این پروسه زمان زیادی لازم دارد.

"جیسون ناوف" مدیر ارتباطات هری، قبل از ازدواج او در سال ۲۰۱۸ در این خصوص گفت: مگان همواره در شرایط مهاجرت قرار دارد و به همین دلیل وی برای تقاضای دریافت شهروندی بریتانیا، باید حداقل ۵ سال در انگلیس زندگی کند.

زمانی که وی به عنوان شهروند رسمی بریتانیا شناخته شود، می‌تواند شهروندی آمریکایی خود را پس خوانده و بعد از آن، ملزم به پرداخت مالیات به دولت آمریکا نیست.

این شرایط چندان ساده نیست و قاعدتا مالیات بیشتری باید در این میان پرداخته شود. دولت آمریکا عوارض و مالیات لغو شهروندی را روی تمامی دارایی و اموال هر فرد بالای ۱۸.۵ سال اعمال خواهد کرد.

اگرچه مگان مرکل در طول چند سال و با به دست آوردن شهروندی بریتانیا؛ قادر به لغو حق تابعیت آمریکایی خود است، فرزندش برای اتخاذ چنین تصمیمی باید تا ۱۶ سالگی صبر کند.

براساس قوانین آمریکا، افراد کمتر از ۱۶ سال با فرض "نرسیدن به بلوغ کامل" قادر به لغو حق شهروندی خود نیستند. در آمریکا حق تابعیت و شهروندی کودک از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

این مالیات به چه چیز‌هایی تعلق می‌گیرد؟

آمریکا و بریتانیا توافق‌نامه‌ای مبنی بر پرداخت مالیات شهروندان آمریکایی ساکن بریتانیا - بر مبنای میزان پرداختی در کشور- دارند و احتمال چشم‌پوشی از مالیات پرداختی مگان مرکل و همسرش بعید به نظر می‌رسد.

شهروندان آمریکا که خارج از این کشور زندگی می‌کنند، موظف به پرداخت مالیات بر درآمد، هدایای بالای ۱۵ هزار ۷۹۷ دلار و دارائی‌های بیشتر از ۲۰۰ هزار دلار بوده و باید حساب‌های بانکیِ خارجی خود را شفاف سازند.

مگان و فرزندش باید تمامی هدیه‌های دریافتی سال گذشته که ارزش مادی‌شان به بیش از ۱۵ هزار ۷۹۷ دلار می‌رسد را شفاف سازند. این هدایا می‌تواند در روز "شو کودک" (baby shower) به فرزند متولد نشده مگان اهدا شود.

"شو کودک" مراسمی قبل از تولد کودک است که دوستان و آشنایان هدایایی را به کودک و و مادر تقدیم می‌کنند. روز تولد فرزند مگان می‌تواند به تمرین بزرگ حسابرسی مالیاتی تبدیل شود.

شرح عکس: تمامی درآمد‌های آینده از سرمایه‌گذاری یا فرآیند‌های اعتباری با نام فرزند مگان نیز قابلیت دریافت مالیات را دارند.

براساس گزارش‌های پیشین، مگان مرکل به عنوان بازیگر برای بازی در هر قسمت سریال (Suits)، ۵۰ هزار دلار دریافت می‌کرد. اینک که وی در سریالی بازی نمی‌کند، به ازای پخش دوباره سریالش مبالغی اندک دریافت می‌کند. هزینه‌های زندگی، سفر و لباس این زوج توسط پدر هری به عنوان کارگزار و مشاور ملکه تامین می‌شود.

البته احتمال دارد هری هزینه یا پول دریافتی از پدرش را در حساب‌هایی جداگانه‌ای از مگان حفظ کند، تا از پرداخت مالیات بیشتر به مقامات آمریکایی طفره رود.

با این وجود هر پول و هزینه‌ای که مستقیما از سوی چارلز به عروس و نوه‌اش پرداخت شود باید به مقامات مالیاتی آمریکا اعلام شده و دریافت مالیات بر آن اعمال خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان