تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸

وجود گودال نفتی در مناطق نفتی طبیعی است

نماینده وزیر نفت در خوزستان گفت: وجود گودال‌هایی که نفت در آن جمع شده است در مناطق نفتی طبیعی و تحت کنترل است و وجود لکه نفتی به معنای نشت از میادین نفتی نیست.

وجود گودال نفتی در مناطق نفتی طبیعی است

رویداد۲۴ کریم زبیدی، نماینده وزیر نفت در استان خوزستان درباره احتمال نشت نفت از میادین و خطوط انتقال نفت در مناطق سیل زده خوزستان گفت: وجود گودال‌هایی که نفت در آن تجمع کرده است در مناطق نفتی طبیعی است؛ چاه‌ها و خطوط انتقال نفت به طور دقیق و منظم پایش می‌شود و اگر دچار شکستگی یا آسیب شده باشند به سرعت مطلع شده و رسیدگی فوری می‌کنیم؛ بنابراین نشت نفت در مناطق سیل زده خوزستان، بدون اینکه مطلع شویم خیلی بعید است.

وی افزود: تمامی چاه‌ها و میادین موجود در منطقه تحت رصد و پایش لحظه‌ای است و در صورت نیاز، اقدامات لازم انجام می‌شود چرا که اولویت وزارت نفت حفظ جان و مال مردم و جلوگیری از آسیب رسیدن به محیط زیست است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: تغییر جدیدی در شرایط مناطق نفتی سیل زده ایجاد نشده است.

شب گذشته فیلم کوتاهی که از داخل بالگرد فیلم برداری شده بود در فضای مجازی منتشر شد که نشان از نشت مواد سیاه رنگی در منطقه سیل زده اهواز داشت. تا لحظه نگارش این خبر، خبری دال بر تأیید یا تکذیب نفتی بودن این مواد سیاه رنگ اعلام نشده است. لازم به تاکید است که نشر اولیه این فیلم تحت عنوان نشت نفت درهورالعظیم نبوده است و عده‌ای در بازنشر فیلم مذکور، عنوان جعلی «نشت نفت درهورالعظیم» را بر آن نهاده اند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت نفت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان