تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

لکه قرمز داخل چشم به چه معناست؟

شاید متوجه نشوید لکه‌ی قرمزی در چشم‌تان دارید تا زمانی که کسی این موضوع را به شما بگوید. در این مطلب به شما می‌گوییم این لکه‌ی قرمز رنگ داخل چشم‌تان چه معنی دارد.
لکه قرمز داخل چشم به چه معناست؟
رویداد۲۴ شاید متوجه نشوید لکه‌ی قرمزی در چشم‌تان دارید تا زمانی که کسی این موضوع را به شما بگوید. در این مطلب به شما می‌گوییم این لکه‌ی قرمز رنگ داخل چشم‌تان چه معنی دارد.

اگر در آینه به خود نگاه کنید و لکه‌ای قرمز رنگ در سفیدی چشم‌تان ببینید باید آن را جدی بگیرید. این لکه خارش و سوزش ندارد؟ هیچ تاثیری روی بینایی‌تان نگذاشته است؟ باید به پزشک مراجعه کنید؟

این لکه‌ها خونریزی زیر ملتحمه نام دارند و برخلاف قرمزی چشم (مثلا به دلیل بیخوابی)، فقط قسمت کوچکی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و باقی کره‌ی چشم، سفید می‌ماند. بیشتر اوقات این لکه‌ها جای نگرانی ندارند، اما به یک دلیل باید جانب احتیاط را رعایت کرده و به پزشک مراجعه نمایید.

لکه‌ی قرمز رنگ داخل چشم شما ممکن است اصلا ربطی به چشم‌های‌تان نداشته باشد: مثلا هنگام عطسه یا سرفه فشار خون در سر، به مقدار بسیار زیادی بالا می‌رود، اما بسیار کوتاه مدت است. طی افزایش فشار خون، رگ‌های ریز داخل چشم بزرگ‌تر می‌شوند و اجازه می‌دهند کمی خون از آن‌ها خارج شود. نتیجه؟ یک گودال بسیار کوچک از خون در چشم‌تان پدیدار می‌شود. این اتفاق چیزی شبیه کبودی بدن است، اما پوستی روی آن نیست تا رنگ کبود به آن بدهد.

در سایر موارد خونریزی زیر ملتحمه، بروز لکه‌ی قرمز رنگ داخل چشم می‌تواند به دلیل ضربه‌ای به خود چشم باشد، مثلا وقتی که چشم‌تان را به شدت می‌مالید به آن ضربه وارد می‌کنید. شاید وقتی که در خواب هستید چشمان‌تان را بمالید، اما بعدا اصلا به یاد نیاورید چنین کاری کرده‌اید.

آلرژی نیز از دو جهت باعث خونریزی زیر ملتحمه می‌شود، زیرا هم عطسه می‌کنید و هم چشمان خود را مدام می‌مالید. اگر جریان خون‌تان ضعیف باشد، دیابت و یا فشار خون داشته باشید، بیشتر در معرض بروز لکه‌ی قرمز خون در چشم‌تان هستید.

در بیشتر موارد، لکه‌ی قرمز داخل چشم موضوع نگران کننده‌ای نیست، اما باز هم توصیه می‌کنیم به پزشک مراجعه نمایید، مخصوصا اگر مکررا این اتفاق برای‌تان افتاده است. این لکه می‌تواند علامت مشکلی جدی مانند فشار خون بالا، اختلال خونریزی و یا سرطان سلول‌های پلاسما باشد.

شما نمی‌توانید کاری بکنید که لکه‌ی قرمز داخل چشم‌تان زودتر ناپدید شود، اما قطره‌های چشمی تنگ کننده‌ی عروق می‌توانند جلوی بزرگ‌تر شدن این لکه‌ها را بگیرند. بهترین کاری که می‌توانید بکنید صبر کردن است. بعد از تقریبا دو هفته، این لکه‌ی قرمز رنگ باید ناپدید شود.
 
منبع:برترین ها
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سلامت ، چشم
نظرات شما
پیشخوان