تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

افشاگری در خاورمیانه!/ ماجرای همکاری هکرهای ایرانی با جولیان آسانژ چیست؟

یک نشریه آمریکایی به تحقیقات اخیر توسط یک سازمان اطلاعاتی اسرائیل اشاره کرده و گفته ایرانی‌ها سالهاست در حال همکاری با وبسایت افشاگر ویکی لیکس هستند.
همکاری هکرهای ایرانی با آسانژ!/ افشاگری
رویداد۲۴ نشریه آمریکایی دیلی بیست در گزارشی مدعی شده تحقیقات اخیر نشان می‌دهد میان ویکی لیکس و هکر‌های ایران از طریق سرور‌هایی در مسکو ارتباطاتی وجود داشته است.

این تحقیقات روی داده‌های مربوط به هک شدن بیش از ۵۰۰ دیپلمات، روزنامه نگار، فعال حقوق بشر، دانشمند و محقق در خاورمیانه انجام شده است. هکر‌ها از ابزار‌هایی استفاده می‌کنند تا مخاطب خود مجبور به بارگذاری بدافزاری کنند که از ظریق آن بتوانند به پسوورد‌های کاربران دست پیدا کنند.
 
چندی پیش نیز یک سازمان جاسوسی اسرائیلی مدعی شده بود روهی از هکر‌های ایران از اوایل سال ۲۰۱۴ (زمستان ۹۳) با حمله سایبری به پایگاه‌های اینترنتی شرکت‌ها و دولت‌های خارجی، جاسوسی از آن‌ها را آغاز کردند.
 
این سازمان می‌گوید کارشناسان امنیتی موفق به شناسایی و ردیابی گروهی از هکر‌ها به نام «راکت کیتن» -بچه گربه موشکی- شده‌اند که منشاء آن ایران گزارش شده است. این گروه از هکر‌ها به دنبال سرقت اطلاعات سیاسی و نظامی در بالاترین سطح ممکن در سراسر جهان است. تحقیقات نشان می‌دهد «راکت کیتن» تاکنون موفق به انجام چندین حمله سایبری در گوشه و کنار جهان شده است.
 
به گزارش رویداد۲۴ کارشناسان غربی مدعی شدند تهران به دنبال جمع‌آوری اطلاعاتی حساس از رقیبان خود مانند عربستان، رژیم صهیونیستی، ترکیه، آمریکا و حتی کشور‌هایی دوست مانند ونزوئلا است. این موضوع که ایران به دنبال اطلاعات حساسی از کشورهای دوست خود بوده، هیچگاه توسط ایران تایید نشده است.
 
یک موسسه آمریکایی-اسرائیلی امنیتی به نام «چک پوینت سافتور» مدعی شده که ۱۶۰۰ پروفایل شامل اطلاعات اعضای خاندان پادشاهی آل سعود، دانشمندان هسته‌ای اسرائیل، کارمندان رده بالای ناتو، مخالفان سرشناس دولت جمهوری اسلامی و حتی همسران تعدادی از فرماندهان نظامی که ملیت آن‌ها ذکر نشده، مورد حمله سایبری هکر‌های ایرانی قرار گرفتند. این موسسه نگفته این هکرها در ایران مستقر بوده‌اند یا خارج از ایران فعالیت کرده‌اند.
 
علاوه بر تکذیب مکرر اسناد ویکی لیکس توسط مقامات ایرانی، لازم به ذکر است که ایران خود قربانی حملات سایبری و افشاگری‌های این وبسایت است.
 
تحقیقات آن‌ها نشان داده نقاط اشتراکی میان حملاتی که علیه کشور‌ها و بیش از همه علیه عربستان شده، وجود دارد.
 
در این گزارش گقته IP سرورو جدید ویکی لیکس در ماه جولای سال ۲۰۱۵ که تا می ۲۰۱۵ نیز مشغول به کار بوده یک صفحه گوگل درایو جعلی بوده که مورد استقاده راکت کیتن قرار می‌گرفته است. شواهدی که گزارش شده نشان داده یک فرد یا یک گروه همه زیرساخت‌های این IP خاص را تحت کنترل داشتند. این یعنی ویکی لیکس احتمالا در حال کمک به هکر‌های ایرانی بوده تا بتوانند از این طریق رابط‌های خود را مبادله کنند.
 
ادعای موسسه آمریکایی - اسرائیلی در حالی مطرح شده که بخش قابل توجهی از اسناد ویکی لیکس افشای اطلاعاتی درباره ایران و ارتباطات آن با سایر کشورها بوده است.
 
این گزارش به افشای اسناد محرمانه دیپلمات‌های عربستانی توسط ویکی لیکس اشاره کرده و نوشته به نظر می‌رسد هکر‌های ایرانی بعد از ارائه اطلاعاتشان به ویکی لیکس، سرور‌ها را به آسانژ تحویل داده‌اند. البته این احتمال را هم باید در نظر داشت که ممکن اسن ویکی لیکس به طور اتفاقی با همان IP که هکر‌های ایرانی کارشان با آن تمام شده بوده آغاز به کار کرده باشد.
 
از طرفی ویکی لیکس در سال ۲۰۱۵ بعد از افشای اسرار محرمانه دیپلمات‌های سعودی اعلام کرده بود که این اطلاعات را از یک گروه هکر تحت عنوان ارتش سایبری یمن دریافت کرده است. در سال ۲۰۱۷ کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا به این نتیجه رسید که ارتش سایبری یمن یک نام پوششی برای گروه هکر روسی «گرو» است.
 
اسرار محرمانه‌ای که ویکی لیکس در سال ۲۰۱۵ علیه عربستان منتشر کرده بود، متوجه عوامل اطلاعاتی سعودی‌ها بود. در سند افشاگرانه ویکی لیکس گفته شده بیش از نیم میلیون سند از وزارت خارجه عربستان که شامل ارتباطات محرمانه میان سفارتخانه‌های عربستان در سراسر جهان است به دست آن‌ها رسیده است. به گزارش رویداد۲۴ آسانژ در باره این سند‌ها گفته بود: «اسناد سعودی‌ها پرده از ساز و کار دیکتاتوری پنهان‌کار و پیش‌بینی‌ناپذیری برمی‌دارد که حالا صدمین سالگرد تاسیسش را به جشن نشست،٬ در حالی که به مخاطره‌ای جدی برای همسایگانش تبدیل شده است.»
 
در اسناد سال ۲۰۱۵ ویکی لیکس علیه عربستان که مورد استناد دیلی بیست نیز قرار گرفته، از سندی درباره علی اکبر ولایتی وزیر اسبق امور خارجه نوشته‌اند که در آن ادعا شده برای انتخابات ریاست جمهوری از آمریکا درخواست کمک شده است. در سند دیگری نام عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده شده که درخواست تامین هزینه تحصیل فرزندش دربرتانیا را داشته است.
 
آذر ۱۳۸۹ اسناد محرمانه‌ای توسط ویکی‌لیکس منتشر شد که ادعا شده بود ایران در جریان جنگ سال ۱۳۷۷ حزب‌الله لبنان با اسرائیل، از طریق آمبولانس‌های هلال‌احمر، سلاح فرستاده است. در یک سند دیگر آمده بود که در یک هواپیمای حامل لوازم پزشکی به مقصد لبنان، موشک نیز فرستاده شده بود. ایران در چندین نوبت چنین ادعایی را تکذیب کرده است. عجیب آنکه در حالی که ایران این اتهام را تکذیب کرده بود، یکی از سرداران بازنشسته سپاه در اقدامی نسنجیده در برنامه‌ای تلویزیونی اتهام ویکی لیکس را تایید کرد و گفت با لباس هلال احمر در بوسنی با القاعده همکاری می‌کرده‌اند. سخنگوی سپاه این ادعا را تکذیب کرد و هلال احمر از شکایت علیه سعید قاسمی خبر داده است.
 
یک سند دیگر ویکی‌لیکس که تاریخ تنظیم آن ۲ آبان ۱۳۸۷ بود هم مدعی شده بود که عوامل سپاه قدس، تحت عنوان نیروی هلال احمر وارد عراق شده‌اند. بر پایه این سند که توسط دفتر آمریکایی «دیده‌بان ایران» مستقر در دوبی تنظیم شده بود و مفصل‌ترین سند درباره روابط سپاه و هلال احمر است، نیرو‌های سپاه قدس در شهر‌های بصره، کربلا و نجف اقدام به ساخت درمانگاه کرده‌اند و یکی از کاربرد‌های این درمانگاه‌ها، پنهان کردن اسلحه بوده است. در این سند به حمل سلاح به لبنان و دیگر نقاط خاورمیانه هم اشاره شده است.
 
این سند ویکی‌لیکس به تحولات داخلی جمعیت هلال احمر ایران هم اشاره داشت و نوشته بود پس از انتخاب محمود احمدی‌نژاد، سلسله تغییراتی منجر به عضویت نیرو‌های وزارت اطلاعات و سپاه در هیات مدیره هلال احمر شد. همچنین چهل نفر از اعضای وزارت اطلاعات به دفتر مرکزی جمعیت و صد نفر از وزارت اطلاعات به مراکز استانی هلال احمر منتقل شدند.
 
ادعای ویکی لیکس درباره ایران که گفته شده از طریق برخی هکرها به دست آنها رسیده، در حالی مطرح شده که هلال احمر در بیانیه خود تاکید کرده محال است نشان و لباس خود را در اختیار نیروهای نظامی بگذارد چون وظیفه این سازمان چیز دیگری است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
3
1
یعنی سعید قاسمی اون دنیا مدیون خون همه شهدایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
عکس سل زدگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
3
0
طرف میاد میگه من خودم این کار کردم اون کار کردم خودش میگه من شخصا از طرف سپاه با نشان هلال احمر اعزام شدم و به القاعده اموزش دادم بعد یکی میاد که توی عمرش این اقا را حتی ندیده کامنت میذاره که نه تو این کارها را نکردی یکی میاد میگه مدیون خون شهدایی
نظرات شما
پیشخوان