تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

چرا باید جولیان آسانژ حمایت کنیم؟

جورجیو آگامبن فیلسوف مشهور مشهور ایتالیایی در یازدداشتی نوشت: بنیانگذار ویکی‌لیکس به من گفت که مشغول تحقیق درباره این بود که گوگل در حال آماده‌سازی برای استفاده از حجمی عظیم از اطلاعاتی است که به آن‌ها دسترسی دارد.
رویداد۲۴ به نقل از پایگاه اینترنتی کوادلیبت، «جورجو آگامبن» فیلسوف پرآوازه ایتالیایی، در یادداشتی کوتاه به بازداشت «جولیان آسانژ»، بنیانگذار ویکیلیکس، واکنش نشان داده است:

«جولیان آسانژ» را دو سال پیش در سفارت اکوادور در لندن دیدم. هنگامی که به آنچه او هنگام دیدار به من گفت: فکر می‌کنم، به گمانم می‌توان فهمید که امروز چرا دستگیر شده است. آسانژ به من گفت که مشغول تحقیق درباره این بود که گوگل در حال آماده‌سازی برای استفاده از حجمی عظیم از اطلاعاتی است که بدان‌ها دسترسی دارد. به گفته آسانژ، بحث بر سر فروش علایق، امیال، مصارف، سلامت، مطالعه و به طور خلاصه تمام وجوه زندگی افراد به سرویس‌های اطلاعاتی و شرکت‌های بیمه است.
 
به گفته وی، معنای این کار افزایش بی‌سابقه امکان‌های کنترل از سوی قدرت‌های پلیسی و اقتصادی بر بنی بشر است؛ و من باور دارم که می‌توان به قضاوت و برآورد آسانژ اعتماد کرد. بنابراین، هدف از دستگیری آسانژ نه‌تن‌ها تنبیه ویکی‌لیکس به خاطر تحقیقات گذشته‌اش، بلکه جلوگیری از تحقیقاتی است که در حال حاضر در این زمینه در حال انجام است؛ تحقیقاتی که از قرار معلوم [قدرتمندان]آن را تهدیدی برای خود قلمداد می‌کنند. به همین خاطر است که باید حمایت تمام‌وکمال خود را از آسانژ اعلام کنیم.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان