تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

انتقاد اتحادیه اروپا از اعدام ده‌ها عربستانی

اتحادیه اروپا چهارشنبه شب طی بیانیه‌ای از اقدام عربستان سعودی مبنی بر اعدام ده‌ها شهروند این کشور انتقاد کرد.
انتقاد اتحادیه اروپا از اعدام ده‌ها عربستانی
رویداد۲۴ در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که اعدام گروهی تردید‌ها در خصوص عادلانه بودن روند محاکمه‌ها را برمی انگیزد.

اتحادیه اروپا افزوده است: این نهاد به صورت کاملا واضح مخالف مجازات اعدام در هر شرایطی است و آن را مجازاتی سخت و غیر انسانی می‌داند.

در این بیانیه با اشاره به اجرای حکم همزمان اعدام علیه ۳۷ شهروند عربستانی در چند شهر این کشور، از آن به عنوان روندی منفی در عربستان عنوان شده است.

وزارت کشور عربستان روز سه‌شنبه از اعدام ۳۷ نفر از شهروندان این کشور با عنوان آنچه اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داده است.

اعدام‌های اخیر در شهر‌های مکه، مدینه و ریاض و همچنین در استان عمدتاً سنی قصیم و در استان شرقیه محل سکونت اقلیت شیعه این کشور، انجام‌شده است.

طبق گزارش سازمان عفو بین‌الملل، در سال ۲۰۱۸ در عربستان سعودی ۱۴۹ نفر اعدام شدند. عربستان سعودی تنها کشور در جهان است که احکام مرگ را با گردن زدن اجرا می‌کند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی و کاربران اینترنتی عربستان سعودی می‌گویند ۳۲ نفر از اعدام‌شدگان، از شیعیان منطقه قطیف و رجال دین و طلاب علوم دینی منطقه شرقیه هستند.

عربستان همچنین از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرده است که در اثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک جان خود را از دست داده اند. بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان