تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

ابراز نگرانی کویت از احتمال بسته شدن تنگه هرمز از سوی ایران

معاون وزیر امور خارجه کویت درباره احتمال بسته شدن تنگه هرمز از سوی ایران ابراز نگرانی کرده و گفت که امیدوار است این کشور بتواند منطقه خود را از تنش‌های حاصل از آن حفظ کند.
ابراز نگرانی کویت از احتمال بسته شدن تنگه هرمز از سوی ایران
رویداد۲۴ به نقل از رویترز، خبرگزاری کویت گزارش داده است که خالد جارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت اظهار کرده است که کویت نگرانی‌هایی درباره تهدید بسته شدن تنگه هرمز از سوی ایران دارد.

این خبرگزاری کویتی گزارش داد که جارالله تنش‌های منطقه را پس از تهدید سپاه پاسداران ایران برای بستن گذرگاه آبی استراتژیک (تنگه هرمز) توضیح داد. وی گفته است که "ما درباره این تهدید‌ها نگران هستیم و مانند همیشه امیدواریم تا منطقه خود را از این تهدید دور کنیم".

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این درباره اینکه وزیر امور خارجه تصمیم‌گیری در مورد تنگه هرمز را به نیرو‌های مسلح مربوط دانسته گفت: در این خصوص مقامات بالاتر صحبت کرده و ما مجری این دستورات هستیم. همانطور که پیش از این نیز بار‌ها توسط مقامات کشورمان گفته شده ما خواهان تأمین امنیت تنگه هرمز هستیم و امنیت این تنگه نیز توسط کشور ما برقرار می‌شود.

وی افزود: کشتی‌های کشور ما نیز همچون دیگر کشور‌ها در حال عبور از این تنگه هستند، اما اگر قرار باشد کسی تنگه هرمز را ناامن کند قطعاً ما با آن برخورد خواهیم کرد. همچنین اگر نفت ما از این تنگه عبور نکند حتماً نفت دیگر کشور‌ها نیز از این تنگه عبور نخواهد کرد. البته ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم مگر اینکه اقدامات دشمنان به جایی برسد که مجبور بشویم و چاره‌ای جز این وجود نداشته باشد.

باقری افزود: تا همین دیروز نیز ناو‌های آمریکایی موظف به پاسخگویی به سوالات سپاه پاسداران در مورد تنگه هرمز بودند و آنان می‌دانند که امنیت این تنگه نیز بر عهده کیست.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان