تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
رای الیوم پیش بینی کرد:

یک روز بعد از جنگ ایران و آمریکا

رئیس جمهور آمریکا تاجری است که در تمام تصمیماتش دو گرایش وجود دارد؛ گرایش اول: محاسبه سود و هزینه. گرایش دوم، مربوط به بقاست. بنابراین، ترامپ اقدام به کاری نمی‌کند که از قطعیت نتیجه آن و هزینه اندکش، اطمینان ندارد.
یک روز بعد از جنگ ایران و آمریکا
رویداد۲۴ اساسا احتمال آغاز جنگ کم است، اما در صورت وقوع، اعراب و ایرانی‌ها سوخت اصلی آن هستند.

رئیس جمهور آمریکا تاجری است که در تمام تصمیماتش دو گرایش وجود دارد؛ گرایش اول: محاسبه سود و هزینه (یعنی کسب بیشترین سود با پایین‌ترین هزینه). اما گرایش دوم، مربوط به بقاست. بنابراین، ترامپ اقدام به کاری نمی‌کند که از قطعیت نتیجه آن و هزینه اندکش، اطمینان ندارد. همزمان، می‌داند که شانس‌های بقای او در قدرت، با تصمیم وی برای جنگ، بیشتر نخواهد شد.

در صورت وقوع جنگ بین ایران و آمریکا، خسارت‌های سختی به دو طرف وارد می‌شود، ایران بخشی از زیرساخت‌های اقتصادی، نظامی و انسانی خود را از دست می‌دهد، در حالی که آمریکا نیز با ارزش‌ترین منافع خود در خاورمیانه، یعنی نفت و اسرائیل را از دست می‌دهد.

در هر گونه جنگ پیش رو، جغرافیا به نفع ایران عمل می‌کند؛ و این همان عنصر استراتژیک مهم است. منابع نفت در منطقه خلیج در تیر رس قرار دارد و امکان از بین بردن ان‌ها با موشک‌های کوتاه برد، تنها در چند دقیقه فراهم است.

اسرائیل، یکی از مهمترین دغدغه‌های امریکا در منطقه محسوب می‌شود. هدف گرفتن این رژیم برای ایران از مساله هدف گرفتن منابع نفتی اسانتر است، چرا که تهران از موشک‌های دور برد و دقیقی برخوردار است که در کنار موشک‌های حزب الله در جنوب لبنان، آماده شلیک به پایگاه‌های استراتژیک اسرائیل است و این موشک‌ها می‌توانند باعث از بین رفتن کامل زیربنا‌های نظامی و جبهه داخلی در اسرائیل شوند؛ که این مساله به دو نتیجه مهم ختم می‌شود:

اول، مهاجرت وسیع از فلسطین اشغالی، به دولت‌های اروپا، آمریکا و روسیه؛ و دوم اینکه نابودی زیربنا‌های استراتژیک دولت اسرائیل، باعث بازگشت این رژیم به ۵۰ سال پیش می‌شود، اگر نگوییم به کلی به موجودیت آن پایان می‌دهد.

در مورد آینده ترامپ، در صورتی که حمله نظامی وی به ایران شکست بخورد، اینده سیاسی وی نیز به شکست می‌انجامد و مجبور است بهای حماقت خود در مورد وارد کردن آمریکا به یک جنگ گسترده و بازگرداندن جنازه سربازان آمریکایی از منطقه، به شهر‌های ایالات متحده را بپردازد. در این شرایط، انتخاب او در دوره بعدی ریاست جمهوری، غیر ممکن می‌شود.

با توجه به انچه گذشت، این اعتقاد وجود دارد که چنین جنگی در منطقه بوقوع نخواهد پیوست.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
امان الله خان
|
Netherlands
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
0
10
فرض محال محال نیست اگرایران را شما باسیاست های غلط ازبین بردید جی؟؟؟؟؟؟
محمد هزارخوانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
0
11
دو سال پیش می گفتید ترامپ جرات خروج از برجام را ندارد و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
0
4
پس بااین تفسیر اسراییل دست بسته می ماند تا ماهرچه دلمان میخواهدموشک شلیک کنیم وازآن طرف هم پیمانان آمریکا فقط تماشاچی خواهند بود؟شاعت خواب
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
2
برو بابا تو چه به این حرفا
بدبخت مغز خر خورده شاید هم یونچه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان