تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵

رئیس جمهور اتریش انتخاب شد

در رقابتی بسیار فشرده «الکساندر فن در بلن» توانست با شکست نامزد حزب راست افراطی، به ریاست جمهوری اتریش انتخاب شود.
رویداد۲۴- در رقابتی بسیار فشرده «الکساندر فن در بلن» توانست با شکست نامزد حزب راست افراطی، به ریاست جمهوری اتریش انتخاب شود.

«الکساندر فن در بلن» نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری اتریش با کسب ۵۰.۳ درصد آراء توانست با اختلافی بسیار اندک (۰.۶ درصد) «نوربرت هوفر» نامزد حزب راست افراطی را (با ۴۹.۷ درصد آراء) شکست داده و بر مسند ریاست جمهوری این کشور اروپایی تکیه زند.
الکساندر فن در بلن از حامیان اتحادیه اروپا و رهبر پیشین حزب سبز اتریش است. اما «هربرت هوفر» نامزد حزب راست افراطی اتریش موسوم به «حزب آزادی» در مبارزات انتخاباتی خود از احساسات ضد- اتحادیه گرایی و همچنین نگرانیها از افزایش شمار پناهجویان برای جلب آرای شهروندان اتریشی استفاده کرد.
با این حال وزیر کشور اتریش روز دوشنبه اعلام کرد که الکساندر فن در بلن با کسب ۲۲۵۴۴۸۴ آراء و با اختلاف تنها ۳۱۰۲۶ رأی توانست بر رقیب خود- هربرت هوفر- پیروز شود.
گفتنی است الکساندر فن در بلن ۷۲ ساله که به عنوان نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری اتریش شرکت کرد، به مدت یک دهه حزب سبز اتریش را رهبری می نمود و از اینرو برخی از سیاستمداران وابسته به حزب سبز اروپا وی را نخستین فرد از این حزب می دانند که به ریاست جمهوری یک کشور در جهان برگزیده شده است.
شایان ذکر است که «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه در صفحه توئیتر خود نوشت: «جای بسی خوشحالی است که مردم اتریش به تفکرات پوپولیستی و افراط گرایانه رأی منفی دادند. در اروپا همه باید از این انتخابات درس بگیرند».
منبع: مهر
برچسب ها: رئیس ، اتریش ، انتخاب
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان