تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

سد بزرگ مقابل قهرمانی پرسپولیس!

پرسپولیسی که در این هفته‌ها سخت گل می‌زند باید برای کسب جام در این هفته دروازه بهترین دروازه‌بان لیگ را باز کند.

سد بزرگ مقابل قهرمانی پرسپولیس!

رویداد۲۴ پرسپولیس در هفته‌های اخیر با مشکل گلزنی مواجه شده است. مهاجمان و بازیکنان تهاجمی این تیم در 5 بازی اخیر گلی نزدند. پرسپولیس در این بازه فقط 2 گل زد که هر دو گل هم توسط بازیکنان تدافعی این تیم به ثمر رسیده است. پرسپولیس شانس آورد که در این چند هفته، تیم‌های تعقیب‌کننده این تیم هم نتایج خوبی نگرفتند، ولی سه هفته پیروز نشدن در لیگ، فشار زیادی روی دوش برانکو و شاگردانش ایجاد کرده است. پرسپولیس حالا اگر در بازی این هفته مقابل ماشین‌سازی پیروز نشود، صدرنشینی و شاید قهرمانی‌اش هم به خطر بیفتد. پرسپولیس باید طلسم گل نزدنش را بشکند و به ماشین‌سازی گل بزند تا قهرمان شود. البته این هفته برای گل زدن یک سد بزرگ مقابل این تیم وجود دارد.

دروازه‌بان رقیب پرسپولیس در این هفته فرناندو دخسوس است. دروازه‌بانی که در نمرات سایت نود، بهترین دروازه‌بان لیگ هجدهم است. معدل نمره دخسوس در این فصل 3.03 است که او را بالاتر از نیازمند، بیرانوند، رحمتی در صدرجدول دروازه‌بان‌های لیگ قرار داده است. دخسوس طبق آمار متریکا در هر بازی نزدیک به سه مهار ثبت کرده است که بین دروازه‌بان‌هایی که در این فصل حداقل در 20 مسابقه حضور داشتند، آمار بی‌نظیری است. دخسوس به طور متوسط 76.8درصد از شوت‌های در چارچوب ماشین‌سازی را مهار کرده است.

آماری که باعث شده میانگین گل خورده او در این فصل به عدد یک هم نرسد و 8 کلین‌شیت ثبت کند. این دروازه‌بان برزیلی یک پنالتی هم مهار کرده است. دخسوس که فقط دو مسابقه از این فصل را از دست داده و در سایر مسابقات درون دروازه ماشین‌سازی قرار گرفته، سابقه گرفتن یک پنالتی را هم دارد که رضا خالقی‌فر در دقیقه 90 آن را به اوت زد. همچنین علاوه بر این، یک پاس‌گل هم مقابل نام او ثبت شده است. دخسوس در هفته هفتم و بازی پارس‌جم از درون دروازه پاسی را ارسال کرد که در محوطه جریمه حریف فرود آمد و توسط خالقی‌فر گل شد. و این یعنی دخسوس از حیث ارسال پاس بلند و ایجاد ضدحمله هم می‌تواند با دستان پرتوان بیرانوند رقابت کند. اتفاقی که کار پرسپولیس را برای برد مقابل ماشین‌سازی سخت می‌کند. ضمن اینکه دخسوس در لیگ پانزدهم هم دروازه‌بان استقلال خوزستانی بود که جام را از پرسپولیس قاپید و به خاطر تفاضل گل بهتر و گل‌خورده کمتر، قهرمانی لیگ را تجربه کرده بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان