تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
حمله دوباره کاخ سفید به تهران؛

بریان هوک: ایران چه نیازی به غنی سازی اورانیوم با درصد بالا دارد؟/ بر روابط ایران و حزب الله لبنان تاثیر گذاشته‌ایم

رییس گروه اقدام ایران در گفت: گو با پی بی اس مدعی شده ایران با برنامه هسته‌ای خود اخاذی می‌کند وگرنه این کشور چه نیازی به غنی سازی اورانیوم بالاتر از درصد مورد نیاز برای برنامه صلح آمیز هسته‌ای دارد؟
بریان هوک: ایران چه نیازی به غنی سازی اورانیوم با درصد بالا دارد؟
رویداد۲۴ بریان هوک در گفت‌وگویی با پایگاه خبری آمریکایی پی بی اس در سالگرد خروج آمریکا از برجام مدعی شده ایران با برنامه هسته‌ای خود اخاذی می‌کند.

رییس گروه موسوم به اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا درباره اظهارات روز گذشته مجید تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل درباره تمایل دولت ترامپ به تحریک ایران با هدف آغاز یک جنگ گفته من صحبت‌های تخت روانچی را ندیدم. تنها می‌توانم بگویم که ایران نمونه‌ای از یک دولتی است که با مساله هسته‌ای اخاذی می‌کند. این استراتژی چندین سال برای آن‌ها کارآمد بوده است. آن‌ها از این روش برای ارعاب دیگر ملت‌ها استفاده کردند و دیگران نیز عواید اقتصادی را برای آن‌ها به ارمغان آوردند و کاری کردند آن‌ها فکر کنند مستحق این درآمد‌ها هستند.

او گفته در واقع ایران به غنی سازی بالاتر از حد استفاده در صنایع صلح آمیز هسته‌ای نیازی ندارد. در نتیجه ما خوشحالیم که از توافق هسته‌ای خارج شده است اما الان برای مقابله با ایران آزادی عمل بیشتری داریم و می‌توانیم مانع از دستیابی آن‌ها به بمب اتم شویم.
 
به گزارش رویداد۲۴ هوک درباره اظهارات حسن روحانی درباره کاهش تعهدات برجامی و اینکه ایران همچنان معتقد است باب مذاکره باز است، گفت: این ایران است. بزرگترین حامی تروریسم که تهدید به غنی سازی اورانیوم با درصد بالا و بالاتر از حد لازم برای برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای می‌کند. آن‌ها از برنامه هسته‌ای برای پوشش طیف وسیعی از فعالیت‌هایشان در صدور سیاست خارجی انقلابی به سراسر خاورمیانه استفاده می‌کنند. سیاستی که از لبنان تا حوثی‌ها در یمن کشیده شده است.
 
بریان هوک گفته کاری که ما خارج از برجام کردیم این است که هزینه‌های توسعه طلبی‌های سیاست خارجی ایران را زیاد کردیم و با فشار اقتصادی زیاد خود این رژیم را تحت فشار قرار دادیم تا به اهداف امنیت ملی خود خارج از برجام دست پیدا کنیم.
 
مسئول ایران در وزارتخارجه آمریکا درباره اینکه برخی منتقدان معتقدند اعمال فشار و مقابله با ایران در زمانی که برنامه هسته‌ای ایران محدود شده ساده‌تر است، گفت: ایران هنوز درتوافق هسته‌ای مانده و ما از آن خارج شدیم. در نتیجه ما دیگر تحت فشار هیچ یک از محدودیت‌های این توافق نیستیم. زمانی که در توافق بودیم نمی‌توانستیم از تحریم‌های بانکی و نفتی علیه ایران برای تغییر رفتار‌های خصمانه‌اش در خاورمیانه استفاده کنیم.
 
این مقام آمریکایی با اشاره به تحریم تقریبا ۱۰۰۰ فرد و سازمان ایرانی که در طیف‌های متعددی از فعالیت‌ها از هسته‌ای گرفته تا موشکی و منطقه‌ای و مساله بازداشت آمریکایی‌ها در ایران مشغولند، گفت: ما شاهد تغییراتی هستیم. ایران مجبور شده بودجه دفاعی‌اش را برای دو سال پی در پی کاهش دهد. مهمترین شریک ایران در منطقه یعنی حزب الله درخواست عمومی برای کمک مالی کرده چرا که ایران دیگر آهی در بساط ندارد. در نتیجه ما خوشحالیم که تاثیرات مثبتی تنها در یک سال گذاشتیم و امروز سالگرد خروج ما از برجام است.
 
او در باره کمپین حداکثر فشار و تحریم‌های جدید علیه صنایع فولاد، مس و آلمینیوم ایران و اینکه آیا این تحریم‌ها برای بازگشت ایران به میز مذاکره است یاخیر؟ گفت: ما می‌خواهیم به یک توافق بهتر و جامع‌تر برسیم که تنها محدود به برنامه هسته‌ای نباشد. ما خوستار توافقی هستیم که برنامه هسته‌ای، برنامه موشکی، برنامه‌های منطقه‌ای و حقوق بشری ایران را شامل شود.
 
هوک با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا گفت: پمپئو تقریبا یک سال پیش به وضوح اعلام کرد که چه درخواست‌هایی از ایران دارد و از جمهوری اسلامی خواستتا مانند یک کشور عادی عمل کند و کمتر انقلابی باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
0
0
اقای خوک بریان(برایان هوک)می تونید قبل از آنکه بگید ایران به غنی سازی چه نیازی داره بگید شما که بیش از همه ارتش های بزرگ جهان نیروی متعارف دارید به بمب اتمی چه نیاز دارید چرا ان پیشرفته میکنید اصلا شما که انور دنیایی هستید به پایگاه تو عراق و افغانستان و کشورهای منیاتوری چه نیاز دارید کمی خوک عاقل باشید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان