تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

ایمن‌ترین شاسی‌بلند‌های لوکس سال ۲۰۱۹

۹ دستگاه از ایمن‌ترین اتومبیل‌های ۲۰۱۹ که اغلب از محصولات برند‌های لوکس اروپایی هستند توانسته‌اند در آزمایش تصادف این دو موسسه ۵ ستاره کیفیت ایمنی را کسب کنند.
رویداد۲۴ در موسسه IIHS برای نمره ایمنی لازم است اتومبیل در آزمایش‌های مختلف از نمره خوبی برخوردار باشد و میانگین بالایی از تست‌های مختلفی مانند تست تصادف از جلو و عقب، مقاومت سقف، ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد به منظور دست‌یابی به وضعیت TSP یا TSP+ و عملکرد چراغ‌ها برای جلوگیری از تصادف در شب کسب کند.

در بازار اتومبیل در سراسر جهان تنها ۳۰ درصد از بازار خودرو در اختیار اتومبیل‌های نو قرار دارد. همچنین بر اساس بررسی بازار جهانی ۶۰ درصد از فروش محصولات برند‌های لوکس در سگمنت شاسی‌بلند و کراس‌اوور است. همین کافی است تا ببینیم نیاز نیست خیلی فناوری پیشرفته‌ای در آن‌ها به کارگرفته شده باشد، طراحی درست و ظاهری جذاب و امکانات مناسب برای رانندگی راحت، هدف اصلی برند‌های لوکس برای جذب مشتری است. به نظر می‌رسد مشتریان برند‌های لوکس بیشتر از هر چیزی برای خرید اتومبیل به ایمنی آن توجه می‌کنند و معمولا اتومبیل‌های کراس‌اوور این برند‌ها از درجه ایمنی بالایی برخوردارند بر اساس رتبه‎‌بندی ایمنی اتومبیل‌ها در دو موسسه بزرگ IIHS و NHTSA در ایالات متحده آمریکا، برخی از مدل‌های با کیفیتی که توانستند بهترین ایمنی را ارائه کنند، انتخاب شدند.

۹ دستگاه از ایمن‌ترین اتومبیل‌های ۲۰۱۹ که اغلب از محصولات برند‌های لوکس اروپایی هستند توانسته‌اند در آزمایش تصادف این دو موسسه ۵ ستاره کیفیت ایمنی را کسب کنند. در موسسه IIHS برای نمره ایمنی لازم است اتومبیل در آزمایش‌های مختلف از نمره خوبی برخوردار باشد و میانگین بالایی از تست‌های مختلفی مانند تست تصادف از جلو و عقب، مقاومت سقف، ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد به منظور دست‌یابی به وضعیت TSP یا TSP+ و عملکرد چراغ‌ها برای جلوگیری از تصادف در شب کسب کند.


آکورا RDX

ایمن‌ترین شاسی‌بلند‌های لوکس سال ۲۰۱۹
مدل آکورا RDX توانسته نمره بالا ایمنی را از موسسه IIHS در آزمون‌های مختلف کسب کند. این برند در واقع برند لوکس شرکت هوندا است که سیستم ترمز خودکار آن رتبه برتر گرفته و در مجموع این سیستم برای آکورا RDX توانسته امتیاز TSP+ را کسب کند و رتبه پنج ستاره ایمنی را برای حفاظت از سرنشینان در تصادف‌ها را نیز به دست بیاورد.

آئودی Q. ۸

ایمن‌ترین شاسی‌بلند‌های لوکس سال ۲۰۱۹
پرچمدار شاسی‌بلند جدید آئودی در سال ۲۰۱۹، آئودی Q. ۸ با ظرفیت پنج سرنشین است. این اتومبیل نیز توانسته نمره بالایی در ایمنی کسب کرده و چراغ‌های LED قابل قبول آن با پرتو کمکی توانسته نمره TSP را کسب کند، اما در چراغ‌های عادی، آئودی Q. ۸ نمره پایینی کسب کرده است. به غیر از این آئودی Q. ۸ نمره بالایی در حفاظت از سرنشینان به خود اختصاص داده و ترمز خودکار آن رتبه برتر را نیز کسب کرده است. همچنین آئودی Q. ۸ توانسته از موسسه NHTSA پنج ستاره کیفیت ایمنی را نیز به دست بیاورد.

ب‌ام‌و X۲

ایمن‌ترین شاسی‌بلند‌های لوکس سال ۲۰۱۹
اتومبیل کراس‌اوور، کوچک و اسپرت ب‌ام‌و توانسته نمره TSP را IIHS کسب کند. چراغ‌های LED جلو آن نمره خوبی گرفته و ب‌ام‌و X. ۲ مجهز به دو سیستم کمک‌راننده است. چراغ‌ها و این دو سیستم در این بخش توانسته‌اند نمره بالا TSP+ را برای این اتومبیل کسب کنند. ب‌ام‌و X. ۲ برای سیستم ترمز خودکار خود نیز رتبه Advanced یا پیشرفته را کسب کرده است. ب‌ام‌و X. ۲ هنوز در موسسه NHTSA ایالات متحده آزمایش نشده است.

ب‌ام‌و X۳

ایمن‌ترین شاسی‌بلند‌های لوکس سال ۲۰۱۹
این ب‌ام‌و از ب‌ام‌و X. ۲ بزرگ‌تر است و توانسته TSP+ را از IIHS برای امکان منحنی انطباقی چراغ‌های جلو LED خود که شامل پکیج سهولت در رانندگی است، کسب کند. همچنین ب‌ام‌و X. ۳ برای ترمز خودکار خود توانسته رتبه برتر را گرفته و برای ب‌ام‌و X. ۳ پکیج کمک راننده نیز وجود دارد. همچنین این اتومبیل توانسته ۵ ستاره کیفیت ایمنی NHTSA را نیز دریافت کند.

ب‌ام‌و X۵

ایمن‌ترین شاسی‌بلند‌های لوکس سال ۲۰۱۹
باز طراحی ب‌ام‌و X. ۵ برای سال ۲۰۱۹ محدود به تغییراتی در جلوپنجره جلو این اتومبیل می‌شود، این شاسی‌بلند سایز متوسط ب‌ام‌و ایمن و اسپرت است. ب‌ام‌و X. ۵ توانسته در تصادف‌ها همه موسسات نمره بالایی کسب و در تصادف از روبه‌رو نمره برتر را از آن خود کرده است. چراغ‌های LED/ لیزر جلو این اتومبیل نیز توانسته نمره TSP+ را به دست آورده که البته بهره گرفتن از آن به عنوان آپشن اختیاری در ب‌ام‌و X. ۵ استفاده شده است. بدون این امکان این اتومبیل در این حوزه نمره بالایی کسب نمی‎‌کند. در آزمایش‌های موسسه NHTSA این اتومبیل توانسته به طور کامل ۵ ستاره کیفیت ایمنی را کسب کند.

مرسدس‌بنز GLC

ایمن‌ترین شاسی‌بلند‌های لوکس سال ۲۰۱۹
این خودرو کراس‌اوور در نسخه‌های چندگانه تولید و عرضه شده است که شامل نسخه‌های اسپرت AMG و کوپه نیز است. موسسه IIHS به مرسدس بنز GLC نمره TPS+ برای آزمایش‌های تصادف داده و این مرسدس بنز رتبه برتر را برای ترمز خودکار خود دریافت کرده است. مرسدس بنز GLC برای چراغ‌های LED جلو خود که یک آپشن اختیاری برای مشتریان است بالاترین نمره را گرفته و برای چراغ‌های استاندارد آن نمره قابل قبول را کسب کرده است. مرسدس بنز GLC از موسسه NHTSA برای حفاظت از سرنشینان ۵ ستاره را دریافت کرده است.

مرسدس‌بنز GLE

ایمن‌ترین شاسی‌بلند‌های لوکس سال ۲۰۱۹
این مرسدس بنز سایز متوسط که در کلاس M. این خودروسازی آلمانی قرار می‌گیرد توانسته نمره بالای TSP+ را برای آزمایش تصادف‌ها کسب کند، همچنین مرسدس بنز GLE برای ترمز خودکار و چراغ‌های خود نمره برتر را دریافت کرده است. برای چراغ‌های هالوژنی این مدل از مرسدس بنز نمره خوب ایمنی کسب نکرده است. مرسدس بنز GLE مانند ب‌ام‌و X. ۲ هنوز از سوی موسسه NHTSA آزمایش نشده است.

ولوو XC ۴۰

ایمن‌ترین شاسی‌بلند‌های لوکس سال ۲۰۱۹
ولوو XC ۴۰ در سال ۲۰۱۹ رونمایی شده است و این خودرو کامپکت زمانی نمره TSP را کسب کرده که از لامپ‌های LED انطباقی با پکیج پرمیوم استفاده کرده است. ولوو XC ۴۰ توانسته برای آزمایش‌های تصادف و ترمز خودکار خود نیز رتبه برتر را به دست بیاورد. نسخه اصلی ولوو XC ۴۰ از لامپ‌های LED معمولی بهره می‌برد که نمره خوبی کسب نکرده‌اند و موسسه NHTSA هنوز این خودرو را از نظر حفاظت از سرنشینان آزمایش نکرده است.

ولوو XC ۶۰

ایمن‌ترین شاسی‌بلند‌های لوکس سال ۲۰۱۹
نسخه بزرگ‌تر XC ۴۰ را XC ۶۰ نامیده‌اند و این مدل نیز توانسته نمره TSP را بدون پلاس کسب کند، زیرا چراغ‌های LED آن تنها نمره قابل قبول کسب کرده است و در مجموع نتوانسته بالاترین حد ایمنی را از IIHS کسب کند. ولوو XC ۶۰ در آزمایش خرابی نمره بالا را به دست آورده و برای ترمز خودکار خود نیز رتبه برتر را کسب کرده است. موسسه NHTSA برای حفاظت از سرنشینان ۵ ستاره کیفیت را به ولوو XC ۶۰ داده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان