تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نماینده مردم کرمانشاه تشریح کرد؛

کرمانشاه ۱۹ ماه پس از زلزله/ چه کسانی در کار مردم کارشکنی می‌کنند؟

تجری نماینده مردم کرمانشاه می‌گوید مدیر پست بانک بخش خسارات واحد‌های صنعتی کارشکنی بسیاری را صورت می‌دهد و با سختگیری‌های نابجا باعث شده تا تسهیلات به مردم پرداخت نشود.

رویداد۲۴ آبان ماه سال ۹۶ بود که زلزله‌ای با قدرت ۷ ریشتر کرمانشاه و شهرستان‌های آن را لرزاند و ۶۲۰ کشته، ۹۳۸۸ زخمی و ۷۰۰۰۰ بی‌خانمان را بر جای گذاشت. به گفته مسئولان منطقه‌ای و کشوری قرار بود منطقه به سرعت به حالت عادی خود برگردد و بازسازی‌ها فورا صورت بگیرد، اما نه تنها مشکلات به قوت خود باقی مانده است، بلکه به گفته نماینده این شهر، برخی از مسئولان با لجاجت سعی دارند تا در کار مردم خلل ایجاد کرده و از دادن تسهیلات به آن‌ها خودداری کنند.

در همین رابطه فرهاد تجرى نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شوراى اسلامى در گفتگو با جامعه ایرانى با اشاره به آخرین وضعیت مردم زلزله زده بعد از گذشت یکسال و نیم گفت: همانطور که میدانید بازسازى مناطق زلزله زده کمى زمان بر است. بخشى از مردم از همان ابتدا توانستند سریعا کار بازسازى خانه هایشان را شروع کنند و اکنون هم کارشان تا حدودى رو به اتمام است بخشى دیگر هم به دلیل تورم و شرایط اقتصادى همچنان نتوانستند کارى از پیش ببرند و به دلیل پایین آمدن قدرت خرید، ساخت و سازهایشان نیمه تمام مانده است.

تجرى با بیان اینکه به طور کلى تعداد محدودى از زلزله زدگان توانستند خانه هاى خود را بسازند، تصریح کرد: یکى دیگر از مهمترین مشکلاتى که مردم این منطقه با آن دست و پنجه نرم مى کنند، بحث تخریب و نبود زیرساخت هاى مناسب است. پروسه تامین اعتبار زیر ساخت‌ها کمى زمان بر بود و متاسفانه در این منطقه بخش زیادى از زیر ساخت‌ها مانند جاده ها، خطوط آب و گاز نابود شده است. زمانى که پروسه تامین اعتبار انجام شد در اقدامى ناباورانه اعلام کردند اعتبار محدود است و از همین رو پیمانکاران کار خود را به صورت نیمه کاره رها کردند.

مدیر پست بانک منطقه ظلم در حق مردم زلزله زده را ادامه می‌دهد

نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به اینکه بخشى از تسهیلاتى که قرار بود به مردم پرداخت شود همچنان پرداخت نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه پست بانک بخش مربوط به خسارات واحدهاى صنعتى و واحدهاى صنعتى، کارشکنى هاى بسیارى را صورت مى دهد و آقاى اخلاقى مدیر این بانک با رویکرد سختگیرانه خود باعث شد تا بسیارى از واحدهاى صنعتى و مردم این منطقه از گرفتن تسهیلات محروم بمانند و با توجه به تاکید استاندار و تلاش ما نمایندگان، این مدیر همچنان با لجاجت این ظلم را در حق مردم زلزله ادامه مى دهد.

فرهاد تجرى با اشاره به اینکه برخى از مردم کماکان در کانکس و سر پناهى نامناسب زندگى مى کنند، گفت: مردم منطقه حداقل از کانکس بهره‌مند هستند و اگر خانواده اى همچنان در چادر زندگى مى کند با دادن آدرس ما حتما آن را پیگیرى خواهیم کرد. از ابتدا اعلام کردند به کسانى که اجاره بودند هم تسهیلاتى پرداخت خواهد شد که متاسفانه برخى از همشهریان ما با این رویکرد در چادر و کانکس ماندند تا بتوانند این تسهلات را دریافت کنند. اکنون نیز یکى از مشکلات منطقه کماکان بحث مستاجرین و تسهیلات آن‌ها است.

برای خسارت سیل اخیر حتی یک ریال هم به منطقه داده نشده است

تجرى ادامه داد: خداروشکر در منطقه شاهد بیمارى نیستیم و خدمات بهداشتى و درمانى به صورت بسیار مناسب در مناطق زلزله زده وجود دارد و الحمدالله هیچ مشکلى از بابت بیمارى در منطقه نداریم. باید بگویم مردم بیش از سایر نهاد‌ها پاى کار هستند، زیرا مردم منطقه ما هم زلزله زده هستند هم جنگ زده و هم سیل زده هستند و در سیل اخیر خسارت هاى بسیارى به منطقه وارد شد، اما کوچکترین بودجه اى را دریافت نکردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کرمانشاه ، زلزله
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
فقط دولت روحانی هست که در کار مردم کارشکنی میکند ولاغیر
نظرات شما
پیشخوان