تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸

تغییر قیمت در بازارهای اصلی چه قدر است؟

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین بررسی خود قیمت‌ها در بازار سکه، دلار، مسکن و کالاهای مصرفی مردم را در فروردین ۱۳۹۸ با فروردین ۱۳۹۷ مقایسه کرده است.

تغییر قیمت در بازارهای اصلی چه قدر است؟

رویداد۲۴ بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته قیمت هر سکه طرح قدیم در فروردین سال قبل به طور میانگین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده و این نرخ در فروردین امسال به چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده و افزایش قیمت ۱۶۷ درصدی را تجربه کرده است.

نرخ سکه طرح جدید نیز از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سال قبل، در فروردین ماه امسال به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و افزایش ۱۷۰ درصدی را پشت سر گذاشته است.

در بازار ارز، نرخ دلار از میانگین قیمت ۵۰۰۰ تومانی در فروردین سال گذشته به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در سال جاری رسیده و ۱۷۰ درصد رشد قیمت داشته است. یورو نیز از حدود ۶,۰۰۰ تومان در فروردین ۱۳۹۷ به بیش از ۱۵ هزار تومان در سال جاری رسیده و افزایش ۱۵۲ درصد را در قیمت به ثبت رسانده است.

در بازار مسکن، میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران، ۱۰۳ درصد رشد قیمت داشته است. بر اساس آمارهای ارائه شده در نخستین ماه از سال قبل قیمت هر متر خانه در تهران به طور میانگین ۵.۵ میلیون تومان بوده که این عدد در سال جاری از مرز ۱۱ میلیون تومان گذشته است.

بالاترین بازده در یک سال اخیر در بازار سرمایه به ثبت رسیده و شاخص ارزش سهام در یک سال حدوداً ۸۰۰ درصد و تعداد سهام معامله شده حدوداً ۵۶۰ درصد افزایش داشته‌اند.

بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کشور در فروردین سال ۱۳۹۸ در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۵۱ درصدی را پشت سر گذاشته و این رقم در خانوارهای شهری ۵۰ و در خانوارهای روستایی ۵۹ درصد بوده است.

شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی استان تهران نیز در مقایسه میان این دو ماه افزایش ۵۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اتاق بازرگانی
نظرات شما
پیشخوان