تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

محمدعلی نجفی اعدام می‎شود؟

محمود علیزاده طباطبایی که از وکلای برجسته پرونده‎‏های قضایی مرتبط با چهره‎های سیاسی است درباره حکم احتمالی پرونده قتل همسر دوم محمدعلی نجفی توضیحاتی داد.

نجفی اعدام می‎شود؟

رویداد۲۴   محمود علیزاده طباطبایی از وکلای برجسته پرونده‎های قضایی درباره اینکه آیا برای نجفی حکم اعدام صادر می‎شود، تصریح کرد: از نظر من بدون شک برای نجفی حکم اعدام صادر نمی‎شود، اما بنده اطلاع دقیقی از نحوه و علت اینکه چرا این موضوع رخ داده است اطلاع ندارم.

وی درباره اینکه محمدعلی نجفی با چه حکمی امکان حمل سلاح را داشته است، اظهار کرد: در کشور ما بسیاری از مقامات و مسئولیت دارای سلاح هستند و این روند از طریق تایید کمیته‎ای در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح صورت می‏‎گیرد و در واقع به خیلی از افراد از این طریق مجوز حمل سلاح داده می‎شود و این قاعده درباره نجفی نیز صدق می‎کند و وی بدون شک مجوز حمل سلاح داشته است.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: طبق مفاد قانونی قتل یک جرم خصوصی است و در صورتی که اولیای دم رضایت دهند فردی که مرتکب چنین جرمی شده است حبس محدودی را سپری می‎کند، ولی بعد آزاد می‎شود البته درباره خانم میترا استاد باید بگویم که وی یک فرزند پسر بزرگ دارد که می‎تواند درباره نحوه تعیین مجازات قاتل تصمیم بگیرد.

طباطبایی تاکید کرد: آنطور که بنده از نزدیکان وی سوال کردم نجفی پیش از اعتراف برای مشورت به قم سفر کرده است و بعد از آن با حضور در اداره آگاهی شاپور به قتل همسر خود اعتراف کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده نجفی ماهیت سیاسی دارد گفت: این پرونده به هیچ وجه سیاسی نیست و تنها به دلایل شخصی و خانوادگی صورت گرفته است.

این حقوقدان درباره اینکه آیا پذیرش وکالت نجفی به وی پیشنهاد شده است اظهار کرد: فعلا تماس و مراجعه‎ای در این راستا با بنده صورت نگرفته است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
0
متاسفم برای این مردم
اگر نجفی اعدام نشود و قصاص نشود
مگه نمیگید قانون برای همه یکی هست و حضرت علی با یک یهودی در یک جایگاه بودند مقابل قاضی
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظر من اگر چه آقای طباطبایی قاضی برجسته ای است ولی حرفهایش در خصوص پرونده آقای نجفی نشان غیر برجستگی ایشان دارد ، یک فرد معمولی نیز طبق منطق میفهمد این قتل عمدی است . طرف با آب پاش میرود وطلافروشی میزند آقای نجفی کلت را مسلح میکند که طرف را بترساند با کدام عقل سلیم مسلح کردن و ترساندن سازگاری دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
قانون برایهمه یکسان است زن ومرد در برابرقانون باید به عدا لت رفتار شود د رغیراین صور ت پایه های حکومت اسلامی متزلزل شده ومسیولان اعتبار خود از دست می هند
شیدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
با سلام...اقای نجفی نباید اعدام شود.‌.مرد کمی نیست که بخاطر اینکه یه زن باهزاران ترفند اومده توی زندگیش وزندگی این مرد بزرگ رو نابود کند..این خانم سرشوانداخته اومده توی زندگی مردم مشکلات بزرگی درست کرده حق حقوقشو دادن بازم ولکن نبوده..حقش مردن بود..
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان