تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸

مناطق سیل زده ۴ استان از پرداخت هزینه گاز مصرفی معاف شدند

هیئت دولت با معافیت مشترکان خانگی و تجاری مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان از پرداخت هزینه گاز مصرفی به‌مدت یک‌ماه تا ۴۵ روز موافقت کرد.
 رویداد۲۴  در نشست هیئت دولت، امروز (چهارشنبه، هشتم خردادماه) به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری، آئین‌نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۹۸ تصویب شد. با تصویب این آئین‌نامه شرکت‌های دولتی می‌توانند تا سقف ۴۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی خود که به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خود منتشر کنند.

به‌منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک وزارت نفت و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو، به وزارتخانه‌های یادشده اجازه داده می‌شود از طریق شرکت‌های تابع ذی‌ربط و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) در سقف ۳۵ هزار میلیارد ریال منتشر کنند و بازپرداخت اصل و سود این اوراق را توسط شرکت‌های مذکور از محل افزایش تولید همان میدان‌ها (برای طرح‌های وزارت نفت) و عایدات طرح (برای طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو) تضمین کنند.

دولت می‌تواند برای بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده در سال ۱۳۹۸ تا معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی بر اساس مقررات موضوعه منتشر کند. اصل و سود و هزینه‌های مترتب بر انتشار این اوراق در بودجه‌های سنواتی کل کشور پیش‌بینی می‌شود
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان