تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

نگاهی به رویارویی ایران و چین در دومین روز لیگ ملت‌های والیبال

​تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی مقابل ایتالیا در نخستین دیدار از لیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۱۶:۳۰ شنبه برابر چین میزبان هفته نخست این رقابت‌ها به میدان می‌رود.
نگاهی به رویارویی ایران و چین در دومین روز لیگ ملت‌های والیبال
رویداد۲۴ چین که در اکثر رشته‌های ورزشی سرآمد قاره کهن است، طی سال‌های گذشته به ندرت توانسته برابر تیم ملی والیبال ایران حرفی برای گفتن داشته باشد. این تیم در دوره قبلی لیگ ملت‌ها متحمل شکست سختی از ایران شد و حالا در شرایطی که از امتیاز میزبانی برخوردار است، از انگیزه زیادی برای پیروزی بر تیم ایران دارد.

چینی‌ها که در نخستین دیدارشان با اختلاف نزدیک و در ست پنجم بازی برابر آلمان تسلیم شدند، برای جمع کردم امتیاز‌ها و صعود به دور نهایی نیازمند پیروزی در دو بازی بعدی برابر ایران و ایتالیا هستند.

جیانگ چوان ستاره چینی‌ها نقش بسزایی در بازی پایاپای تیمش برابر آلمان داشت و در حمله، دفاع روی تور و سرویس عملکرد قابل قبولی داشت. میانگین سنی چینی‌ها در این مسابقات ۲۴ سال و میانگین قدی آن‌ها ۱۹۸ سانتی متر است. با ارتفاع اسپک ۳۵۱ و ارتفاع دفاع ۳۳۹ یکی از تیم‌های خوب در آمار به شمار می‌روند.

چینی‌ها امسال برای صعود به المپیک برنامه ریزی کرده اند و با سرمایه گذاری قابل توجه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند. رائول لوزانو سرمربی آرژانتینی و سابق تیم ملی والیبال ایران در انتخابی المپیک ۲۰۱۶ نیز هدایت این تیم را بر عهده دارد.

چین تا کنون دو بار در بازی‌های المپیک شرکت کرده است که دومین بار در سال ۲۰۰۸ به دلیل میزبانی در پکن سهمیه گرفت. مقام هفتمی مسابقات قهرمانی جهان بهترین عنوان این تیم در رویداد‌های بین المللی به شمار می‌رود. همچنین چین سه مدال طلا در بازی‌های آسیایی دارد.

در مقابل، تیم ملی ایران پس از پیروزی در نخستین گام لیگ ملت‌های والیبال مقابل ایتالیا، با روحیه دو چندان برابر چین به میدان می‌رود. شاگردان ایگور کولاکوویچ که در بازی نخست قدری تحت تاثیر هوای شرجی و رطوبت بالای شهر جیانگمن در دریافت اول و سرویس با مشکل روبه‌رو شده بودند، حالا بعد از انجام یک مسابقه رسمی شناخت بیش‌تری از محیط و سالن برگزاری این رقابت‌ها خواهند داشت.

در تیم ایران امیر غفور به عنوان امتیاز آورترین بازیکن در دیدار اول معرفی شد. نمایش هماهنگ تیمی و ارائه یک بازی منطقی از ملی پوشان موجب شد تا در نهایت ایتالیا شکست بخورد. حال باید دید سروقامتان والیبال ایران در برابر چین هم می‍توانند به برتری برسند و یا این که چین در خانه حریف آسیایی خود را شکست خواهد داد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان