تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

مخالفت وزیر با تعیین سقف اجاره بهای مسکن

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید مسکن، مخالفت خود با طرح تعیین سقف اجاره بهای مسکن اشخاص را اعلام کرد.

مخالفت وزیر با تعیین سقف اجاره بهای مسکن

رویداد۲۴ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر جدید اندیشه در پاسخ به این سؤال که آیا گزارش کمیته 9 نفره در مورد تعیین سقف اجاره بهای مسکن به شما ارائه شده، گفت: این گزارش هنوز به دست بنده نرسیده، اما ما نمی‌توانیم برای اجاره بهای مسکن اشخاص سقف تعیین کنیم.

اسلامی ادامه داد: گزارش کمیته 9 نفره تعیین سقف اجاره بها هنوز در مسیر مقدماتی خود است، اما باید اذعان کرد، ما نمی‌توانیم برای اجاره بها سقف تعیین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف اجاره بها و قیمت مسکن در بازار از ضوابط و شرایطی تبعیت می‌کند که در بازار است.

وی خاطرنشان کرد: ما با اجرای قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن که به صراحت در ماده 2 این قانون تکالیفی در رهن و اجاره به خوبی به آن اشاره شده است، نشان می‌دهد که نباید در مورد تعیین سقف اجاره بها ورود کنیم.

اسلامی تصریح کرد: باید به سمت ساماندهی نظام اجاره‌داری که به صورت حرفه‌ای اجاره داری دنبال شود، آن را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه با کلنگ زنی و عملیات اجرایی 2 هزار و 999 واحد مسکونی در شهر اندیشه دنبال شرایطی هستیم که شهرهای جدید، سرانه‌های مورد نیاز زندگی مردم را تامین کنند، گفت: هم‌زمان امروز 4 شرکت بزرگ، 4 پروژه‌ای که از 4 نوع فعالیت است و مسکن یکی از آن 4 نوع فعالیت است آغاز شده است و امیدوار هستیم ساخت 400 هزار واحد مسکونی که در برنامه طرح اقدام ملی قرار دارد و قرار است در شهرهای جدید بافت‌های فرسوده و شهرهای زیر 25 هزار نفر عملیاتی شود، تا سال 99 به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم بتوانند با استفاده از تسهیلات از طریق سهمی که از سبد تسهیلاتی بانک‌های کشور برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی تخفیف می‌دهند، این برنامه به خوبی پیش برود.

اسلامی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی 8 و نیم درصد بوده،‌ گفت:‌ با موافقت رئیس کل بانک مرکزی تلاش خواهد شد این عدد به 20 درصد برسد.

وی گفت: 80 درصد منابع مورد نیاز ساخت و ساز واحدهای مسکونی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها در اختیار سازنده‌ها قرار خواهند داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این تسهیلات قابل انتقال به خریدار خواهد بود،‌گفت: این برنامه کمک خوبی به عرضه و تقاضای مسکن خواهد کرد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان