تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

برادر میترا استاد: قصاص می‌خواهیم و رضایت نمی‌دهیم/ وکیل نجفی خبر عزلش را تکذیب کرد

مسعود استاد برادر میترا که دیروز به دادسرای جنایی تهران آمده بود به خبرنگاران گفت: صبح شنبه من و پدر و مادرم برای ارائه درخواست قصاص به دادسرا آمده بودیم که نجفی را دیدیم حدود یک ساعت با من حرف زد.
برادر میترا استاد: قصاص می‌خواهیم و رضایت نمی‌دهیم/ وکیل نجفی خبر عزلش را تکذیب کرد
رویداد۲۴ آخرین جلسه دفاعیات محمد علی نجفی که به اتهام قتل همسر دومش بازداشت شده در شعبه دهم دادسرای جنایی تهران برگزار شد.

ساعت ۱۱ صبح دیروز شهردار اسبق تهران به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت تا در حضور بازپرس دشتبان آخرین دفاعیات خود را بیان کند این در حالی بود که وی همان اظهارات قبلی خود را درباره انگیزه‌اش از قتل میترا استاد تکرار کرد و به شرح ماجرای قتل پرداخت.

پس از پایان جلسه بازپرس پرونده در حالی که از ادامه تحقیقات تکمیلی در این پرونده خبر می‌داد گفت: کیفرخواست این پرونده هنوز صادر نشده است چرا که روند رسیدگی به پرونده‌های جنایی مراتبی دارد که باید با دقت و به شکل قانونی طی شود.

پس از تکمیل تحقیقات قرار مجرمیت صادر خواهد شد و سپس پرونده برای بررسی و صدور کیفرخواست در اختیار معاون دادستان قرار خواهد گرفت. پس از صدور کیفرخواست نیز پرونده به دادگاه کیفری ارسال خواهد شد.

صحبت‌های برادر مقتول در دادسرا

مسعود استاد برادر میترا که دیروز به دادسرای جنایی تهران آمده بود نیزبه خبرنگاران گفت: صبح شنبه من و پدر و مادرم برای ارائه درخواست قصاص به دادسرا آمده بودیم که نجفی را دیدیم حدود یک ساعت او با من حرف زد.

خیلی موضوعات را بیان کرد و مدام از من می‌خواست که رضایت بدهم و پدر و مادرم را راضی کنم که گذشت کنند، اما حرف آخر من و خانواده‌ام قصاص است ما از خون میترا نمی‌گذریم.

میترا با هیچ نهاد سیاسی و امنیتی در ارتباط نبود و این حواشی که درباره خواهرم ساخته‌اند دروغ است، قتل میترا نیز هیچ دلیل سیاسی نداشت بلکه فقط یک اختلاف خانوادگی بود. من شب قبل از قتل تا ۴ صبح با خواهرم حرف می‌زدم، او از اختلاف و درگیری‌اش با نجفی می‌گفت و ما سعی داشتیم او را آرام کنیم، اما خواهرم مظلومانه کشته شد و از خونش نمی‌گذریم. قاتلش باید قصاص شود این حرف من است و پدر و مادرم هم روی حرف من حرف نمی‌زنند.

شایعه عزل وکیل

همچنین گفته شده که نجفی شهردار اسبق تهران، علیزاده طباطبایی، وکیل خود را در پرونده قتل میترا استاد عزل کرد. این در حالی است که علیزاده از این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: به من چنین موضوعی را اعلام نکرده‌اند.

ناگفته‌های روز بازسازی صحنه

گفته می‌شود ظهر روز جمعه و در صحنه بازسازی قتل میترا استاد، محمدعلی نجفی ضمن بیان جزئیات حادثه عنوان کرده بود: پس از قتل به بالکن آپارتمان رفتم تا با سقوط از آنجا به زندگی‌ام خاتمه دهم، اما به خاطر اعتقاداتم از این کار منصرف شدم و پس از آن به قصد عزیمت به قم خانه را ترک کردم. وی در ادامه افزود: پس از آنکه به قم رسیدم بلافاصله به مزار پدر و پدربزرگم رفتم.

در آنجا نشسته بودم که شخصی من را شناخت و خواهش کرد با هم عکس سلفی بگیریم و من هم قبول کردم. لحظاتی بعد نیز فردی با دیدن من تسلیت گفت و وقتی علت تسلیت گفتنش را پرسیدم، پاسخ داد به خاطر فوت همسرتان. همانجا متوجه شدم که خبر حادثه منتشر شده و تصمیم گرفتم با مراجعه به اداره آگاهی خودم را معرفی کنم. از سوی دیگر پزشکی قانونی هم گزارش خود را مبنی بر تأیید سلامت روحی و روانی متهم به قتل در لحظه ارتکاب جرم به بازپرس پرونده ارائه کرده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان