تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
کشتی آرای:

قیمت سکه نسبت به ۱۰ سال گذشته ۱۵۰۰ درصد گران‌تر شده است

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: به دلیل ماه مبارک رمضان و تعطیلاتی که با آن مواجه بودیم سطح دادوستد‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است، ولی قیمت‌ها بر اساس قیمت ارز و قیمت جهانی طلا نسبت به هفته گذشته ۵ درصد کاهش داشته است.
قیمت سکه نسبت به ۱۰ سال گذشته ۱۵۰۰ درصد گران‌تر شده است
رویداد۲۴ بازار طلا و سکه در ایران از هیچ کنشی تاثیر نمی‌پذیرد و تابعی هیچ بازار بین المللی نیز نیست، چه آنکه وقتی قیمت طلا در بازار‌های جهانی کاهش می‌یابد در بازار ایران افزایش را نشان می‌دهد!

در همین ارتباط محمد کشتی‌آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره عوامل تاثیرگذار در بازار طلا و سکه در ایران گفت: قیمت طلا و سکه در ایران بر اساس نرخ جهانی و قیمت ارز محاسبه می‌شود که این دو عامل نیز در ۱۰ سال گذشته با افزایش قیمت رو به رو بوده است و به طور کلی می‌توان بیان کرد ریشه این افزایش قیمت‌ها در کشور ما کمبود نیست بلکه مسئله اصلی، افزایش نرخ ارز است.

وی با بیان اینکه قیمت سکه نسبت به ۱۰ سال گذشته ۱۵۰۰ درصد گران‌تر شده است، درباره وضعیت فعلی بازار سکه و آینده آن نیز گفت: به دلیل ماه مبارک رمضان و تعطیلاتی که با آن مواجه بودیم و در چند روز آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود، سطح دادوستد‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است، ولی قیمت‌ها بر اساس قیمت ارز و قیمت جهانی طلا نسبت به هفته گذشته ۵ درصد کاهش داشته است.

کشتی‌آرای در پایان با بیان اینکه بازار سکه و طلا در شرایط فعلی قابل پیش بینی نیست تاکید کرد: در حال حاضر شرایط اقتصادی و سیاسی قابل پیش‌بینی نیست و به تبع آن امکان پیش‌بینی قیمت ارز برای یک ساعت آینده نیز وجود ندارد.
منبع: اقتصاد24
برچسب ها: قیمت سکه ، کشتی آرای
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان