تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

آیا آمریکا به دنبال جنگ با ایران است؟/ سیاست ترامپ در قبال ایران، قمار «یا همه یا هیچ» است

الجزیره پلاس به بررسی تنش های میان ایران و آمریکا پرداخته و نوشته این چهارمین بار است که درآمد نفتی ایران ناگهان نصف می شود اما ایران هر بار راهی برای نجات پیدا کرده است.
آیا ترامپ به دنبال جنگ با ایران است؟/ سیاست ترامپ در قبال ایران، قمار «یا همه یا هیچ» است/ این چهارمین بار است که درآمد نفتی ایران ناگهان نصف می‌شود؛ تهران هر بار راهی برای نجات پیدا کرده

رویداد۲۴ الجزیره پلاس به بررسی تنش های میان ایران و آمریکا پرداخته. سیاست آمریکا در قبال ایران کوته بینانه است. بر این اساس هنوز مشخص نیست که هند، چین و ترکیه با تحریم ها آمریکا علیه ایران همراهی کنند.

الجزیره می گوید اوباما از سیاست دوران بوش درس گرفت و سرانجام به برجام رسید. زیرا فشار بدون پنجره باز به شکست می انجامد.او قبل از مذاکره، در نامه ای به رهبری، اطمینان داده بود سیاست تغییر نظام را دنبال نمی کند. اما رویکرد ترامپ در قبال ایران قمار یا همه یا هیچ است.

در مقابل نشانه هایی از لبریز شدن صبر ایران هم وجود دارد و حتی شاید تا 18 ماه دیگر یعنی انتخابات آمریکا هم صبر نکند و واکنشی نشان دهد چنانکه اکنون اجرای بخش هایی از برجام را متوقف کرده. البته این چهارمین بار است که درآمد نفتی ایران ناگهان نصف می شود اما ایران هر بار راهی برای نجات پیدا کرده است.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اوباما ، جنگ
نظرات شما
پیشخوان