تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

وزیر انرژی روسیه: به منظور ثبات بازار نفت با عربستان هماهنگ هستیم

"الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو و ریاض به منظور ثبیت بازار نفت با هماهنگی عمل می‌کنند. خالد الفالح اضافه کرد: عربستان قصد ندارد برای جبران کاهش بهای نفت وارد مسابقه افزایش تولید شود، زیرا بازگشت به بهای سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ غیرقابل قبول است.
رویداد۲۴  "الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو و ریاض به منظور ثبیت بازار نفت با هماهنگی عمل می‌کنند.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، نوواک روز جمعه در نشست اقتصادی سن پرزبورگ افزود: تولید کنندگان بزرگ نفت توافق کردند که درباره اقدامات و فعالیت‌های خود در بازار نفت هماهنگ عمل کنند.

وی اضافه کرد: روز گذشته با وزیر انرژی عربستان دیدار و مواضع خود را هماهنگ کردیم، نشست خوبی بود و ما ضرورت عادلانه بودن قیمت در بازار نفت را به خوبی درک می‌کنیم.

نوواک اظهار داشت: توافق کردیم که اقدامات هماهنگی را درپیش گیریم و به دیگر تولیدکنندگان اوپک و خارج از آن پیشنهاد‌های واحددهیم.

وزیر انرژی عربستان نیز گفت: اوضاع بازار نفت در مقایسه با سال ۲۰۱۴ بهتر است و بهای نفت خام در دو هفته اخیر بهبود یافته است.

خالد الفالح اضافه کرد: عربستان قصد ندارد برای جبران کاهش بهای نفت وارد مسابقه افزایش تولید شود، زیرا بازگشت به بهای سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ غیرقابل قبول است.

وی افزود: درباره پیمان و دستورکار اوپک پلاس و همکاری بلند مدت اجماع کامل وجود دارد و عربستان مواضع خود در بازار نفت را با روسیه هماهنگ می‌کند.

فالح با اعلام رضایت از میزان تقاضا در بازار گفت: در دوره اخیر تقاضا خوب بوده است و امیدواریم میزان تقاضا در همین سطح باقی بماند.

وی بیان کرد: عربستان در ماه اینده نیز به کاهش تولید خود ادامه می‌دهد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان