تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
در گزارش ارائه شده به سازمان ملل.

امارات و عربستان به نام ایران در ارتباط با حادثه الفجیره اشاره نکردند: یک «عامل دولتی» احتمالا در پس این حادثه است

در گزارشی که امارات، عربستان و نروژ به سازمان ملل ارائه کردند، به طرفی که گمان می‌رود در پس حادثه الفجیره باشد، اشاره نشده است و بر خلاف آمریکا که علنا و مستقیما، ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده است، آن‌ها به نام ایران اشاره نکردند.
 رویداد۲۴ عربستان و امارات با ارائه گزارشی به شورای امنیت در عین حال به نام هیچ کشوری در ارتباط با حادثه الفجیره اشاره نکردند.

به گزارش روسیاالیوم، عربستان سعودی در گزارشی که به شورای امنیت درباره حمله مشکوک به چهار کشتی تجاری در سواحل الفجیره در دوازدهم می‌ارائه کردند، آن را نتیجه یک عملیات پیچیده و هماهنگ توصیف کردند.

امارات به شورای امنیت گفته است یک «عامل دولتی» به احتمال زیاد در پس این حادثه است، ولی نام این کشوری را که درباره آن تردید دارد، اعلام نکرده است.

در گزارشی که امارات، عربستان و نروژ به سازمان ملل ارائه کردند، به طرفی که گمان می‌رود در پس این حمله باشد، اشاره نشده است و بر خلاف آمریکا که علنا و مستقیما، ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده است، آن‌ها به نام ایران اشاره نکردند.

امارات در دفتر نمایندگی خود در سازمان ملل، نشستی را با حضور اعضای شورای امنیت درباره آنچه حمله خرابکارانه به کشتی‌هایش خوانده، ترتیب داده است. این در حالی است که رسانه‌ها گزارش داده‌اند این نشست هیچ نتیجه‌ای برای اماراتی‌ها نداشته است و سفرای کشور‌های شرکت کننده در این نشست هیچ اظهارنظری نکرده‌اند و ولادیمیر ساورانیکف معاون نماینده روسیه تاکید کرده است هیچ سند یا ادله و مدارکی ارائه نشده است.

این دیپلمات روسی گفته است امارات نام هیچ کشور یا گروهی را که متهم به این حادثه باشد، ارائه نکرده و اماراتی‌ها در ارائه ارزیابی‌ها خود تنها هستند.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان