تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

تمام آیفون‌ها و آیپد‌ها قابل هک هستند

کمپانی Cellebrite با انتشار توییتی مدعی شده که توانایی نفوذ به تمامی دیوایس‌های مبتنی بر iOS ۱۲.۳ و نسخه‌های قبل از آن را دارد.
تمام آیفون‌ها و آیپد‌ها قابل هک هستند
رویداد۲۴ این کمپانی که به واسطه باز کردن قفل آیفون رضوان فاروق در ماجرای تیراندازی سن برناردینوی آمریکا شناخته می‌شود، در سایت خود از UFED Premium به عنوان تنها راه حل در دسترس سازمان‌های قانونی برای قفل گشایی و استخراج اطلاعات حیاتی موبایل‌های مبتنی iOS و اندروید نام برده است.

این ابزار با آیفون و آیپد‌های دارای iOS ۷ تا iOS ۱۲.۳ سازگاری دارد. به گفته Cellebrite از نظر استخراج داده هیچ روش دیگری به پای این ابزار نمی‌رسد. کاربران با استفاده از UFED Premium به اطلاعات اپ‌های شخص ثالث، چت ها، ایمیل‌ها و وصله‌های آن‌ها و حتی محتوای حذف شده دسترسی خواهند شد.

بسیاری از هکر‌ها برای جلوگیری از افشای تکنیک‌های مورد استفاده تنها به صورت موردی به شکستن پسورد موبایل‌ها می‌پردازند، اما Cellebrite ابزار UFED را در قالب on-premise در اختیار سازمان‌های قانونی قرار می‌دهد. این روش به پلیس امکان خرید دستگاه و استفاده از آن روی گوشی‌های متعددی را می‌دهد، اما از طرف دیگر فناوری مورد استفاده Cellebrite را در خطر افشا قرار می‌دهد. پیش از این هم نسخه قبلی ابزار‌های این شرکت در سایت‌های مختلف با قیمتی در حدود ۱۰۰ دلار به فروش گذاشته شده بود.

این ابزار هنوز توانایی عبور از iOS ۱۳ تنها دو هفته از معرفی آن می‌گذرد، را ندارد. iOS ۱۳ هنوز منتشر نشده، اما در آینده نزدیک راهی بسیاری از آیفون‌ها خواهد شد.

یکی از رقبای Cellebrite در زمینه باز کردن قفل آیفون کمپانی Grayshift است، اما اپل تلاش زیادی را برای جلوگیری از هک دستگاه هایش از طریق ابزار‌های این دو شرکت صورت داده. اپل سال گذشته اعلام کرد که به واسطه تغییرات جدید دیگر امکان استخراج غیر مجاز اطلاعات آیفون‌های با iOS ۱۲ از طریق GrayKey کمپانی Grayshift وجود ندارد. با این حال Grayshift هم دست روی دست نگذاشته و در نسخه‌های جدید می‌توان برخی مدل‌های با iOS ۱۲ را هک کرد.
 
منبع: دیجیاتو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آیفون ، آیپد ، هکر
نظرات شما
پیشخوان