تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

مدیرکل تحقیقات و توسعه مجتمع بارز کرمان: هدف کاهش قیمت تمام شده و افزایش سود است

اداره کل تحقیقات و توسعه گروه صنعتی بارز وظیفه دارد همزمان با جلب رضایت مشتریان، منطبق با استاندارد‌های روز صنعت تایر دنیا به بازار‌های جهانی راه یابد
مدیرکل تحقیقات و توسعه مجتمع بارز کرمان: هدف کاهش قیمت تمام شده و افزایش سود است
رویداد۲۴ به اعتقاد مدیریت ارشد سازمان، منابع انسانی ارزشمندترین سرمایه گروه صنعتی بارز است.

محسن غفاری گفت: عملیات طراحی محصولات جدید طبق نیاز مشتریان خودروساز و یا بازار مصرف، ازاجرای تست‌های مقایسه‌ای، الگوبرداری و تعیین اهداف عملکردی محصول جدید گرفته، تا آزمون‌های نهایی و صحه‌گذاری و تایید آن، در اداره کل تحقیقات و توسعه گروه صنعتی بارز انجام می‌گیرد. محسن غفاری افزود: اداره کل تحقیقات و توسعه گروه صنعتی بارز وظیفه طراحی و تولید محصولات جدید، بهینه‌سازی و ارتقا محصولات جاری، ایجاد دانش فنی و ارتقا دانش موجود سازمان در راستای افزایش سهم بازار، ورود به بازار‌های جدید، جلب رضایت مشتریان و تطابق با استاندارد‌های روز صنعت تاثیر دنیا را دارد که از چهار اداره طراحی محصول، پشتیبانی فرآیندها، طراحی آمیزه و پژوهش‌های مواد و آزمون‌ها و پایش محصول تشکیل شده است.

وی درباره تعداد نیرو‌های این اداره خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۰ نفر نیروی انسانی در اداره کل تحقیقات وتوسعه وجود دارد که ۳۰ نفر همکاران تکنسین با تجربه و نیز ۶۰ نفر کادر کارشناسی متخصص و آموزش‌دیده و با مهارت‌های مختلف هستند.

غفاری درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های در دست اجرا گفت: اهم فعالیت‌های تحقیقات و توسعه در زمینه توسعه بازار‌های داخلی و خارجی و افزایش کارآیی و عملکرد محصولات تولیدی است که در این راستا طراحی محصولات جدید منطبق با استاندارد‌های روز جهان و نیز ارتقا و بهینه‌سازی محصولات جای و رفع مشکلات تولیدی مرکزیت تعریف و کلیه پروژه‌ها و فعالیت‌های تحقیقات و توسعه سامان می‌گیرد. وی تاکید کرد: توجه به کاهش قیمت تمام شده و افزایش سود، با حفظ و ارتقاء کیفیت و کارآیی محصولات و همچنین پاسخ به نیاز مشتریان اعم از خودروساز و مصرف‌کننده و صادرات و ... در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرکل تحقیقات و توسعه مجتمع بارز کرمان درباره راه‌های افزایش کارآیی کارکنان تصریح کرد: به اعتقاد مدیریت ارشد سازمان، منابع انسانی ارزشمندترین سرمایه گروه صنعتی بارز هستند که هرگونه سرمایه‌گذاری و نگهداری صحیح از این سرمایه ارزشمند قابل توجیه است. در این راستا ایجاد سیستم‌های دقیق ارزیابی عملکرد و ارایه مشوق‌ها و پاداش‌ها بر مبنای عملکرد واقعی افراد وتیم‌ها، باتوجه به تنوع شرح وظایف از مسایلی است که موجب افزایش کارایی و نیز افزایش رضایت کلیه کارکنان خواهد شد.

غفاری با بیان این که، کار علمی همکاران تحقیقات و توسعه، و اجرای آموزش‌های تخصصی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مدیران ادارات است، یادآور شد: در تحقیقات و توسعه سعی بر استفاده و به کارگیری کلیه روش‌های آموزش، اعم از آموزش‌های سنتی و کلاسیک تا روش‌های تیمی و کارگروهی و کارگاهی است. همچنین از توان تخصصی و پتانسیل موجود در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و نیز متخصصین و مشاورین داخل و خارج کشور در راستای این اهداف استفاده می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر پروژه‌های زیادی با همکاری مراکز تخصصی خارج سازمان در حال پیشرفت و اجرا هستند که علاوه بر آورده ارزش افزوده، از مزایای یادگیری و آموزشی بسیاری نیز بهره‌مند خواهیم شد. همچنین اجرا و بهره‌برداری از سیستم مدیریت دانش در ادارات تحقیقات و توسعه از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از مراجع دانشی و مهارتی موجود است که برای حفظ و افزایش توان تخصصی همکاران از آن استفاده می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان