تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه ارس از چه امتیازاتی برخوردارند؟

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس اولین منطقه آزاد است که صندوق پژوهش و فناوری را در بین مناطق آزاد تاسیس داده است.
شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه ارس از چه امتیازاتی برخوردارند؟
رویداد۲۴ پریسا بهلولی با حضور در غرفه دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ تهران در خصوص جذب شرکت‌های نوآور و فناور در منطقه آزاد ارس گفت: استقبال کنندگان از این نمایشگاه استارت آپ‌ها و شرکت‌های نوآوری یا نوپایی بودند که قصد دارند شکل بگیرند و در مناطق آزاد فعالیتشان را شروع کنند و یا کار صنعتی شان را ادامه دهند.

وی افزود: منطقه آزاد ارس از جمله مناطقی است که حمایت‌های بسیار خوبی را در این زمینه از شرکت‌های فناور و نوآور انجام می‌دهد و در حدود دو سال است که حمایت‌های مالی، کارگاهی، مشاوره‌ای و منتور‌هایی برای راهنمایی شرکت‌ها در خصوص فعالیت‌ها به آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور منطقه آزاد ارس در ادامه افزود: این منطقه اولین منطقه آزاد است که صندوق پژوهش و فناوری را در بین مناطق آزاد تشکیل داده است و با مشارکت‌های ۳۵ درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی و ۳۴ درصدی سازمان منطقه آزاد ارس، ۱۵ درصدی پارک علم و فناوری و ۱۷ درصدی شرکت دانش بنیان همگامان فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

به گفته بهلولی، صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ارس با هدف اعطای تسهیلات و صدور ضمانت نامه برای شرکت‌های فناور ایجاد شده است، همچنین شرکت‌هایی که از منابع مالی ضعیفی برخوردارند می‌توانند از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شوند تا بتوانند ایده‌های فناورانه خود را به محصول تبدیل کرده و سپس به دنبال تجاری سازی آن باشند.
 
شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه ارس از چه امتیازاتی برخوردارند؟

وی در ادامه با اشاره به اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور در منطقه آزاد ارس گفت: این شرکت‌ها می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی در واگذاری زمین بهره‌مند شوند. همچنین این شرکت‌ها از امتیازاتی نظیر تخفیف ۵۰ درصدی عوارض ساخت و ۱۰۰ درصدی مجوز ساخت برخوردارند. از سوی دیگر کارگاه‌های صنعتی با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و فناوری قرار می‌گیرد که مکانی برای تولید محصول خود ندارند.

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور منطقه آزاد ارس بهره‌مندی از زمین ارزان، انرژی ارزان، نیروی کار فراوان و ارزان، معافیت‌های مالیاتی ۲۰ ساله و استفاده از مزایای قانون ارزش افزوده را از جمله مزیت‌های فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: حوزه‌های نانو، ارتباطات و اطلاعات از جمله فعالیت‌هایی هستند که در حوزه فناوری در منطقه آزاد ارس مورد استقبال قرار گرفته اند.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان