تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸

نوبخت: درآمد مالیاتی، جایگزین درآمد‌های نفتی کشور می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: چشم پوشی از درآمد‌های نفتی ما را به سمت اخذ مالیات سوق می‌دهد و به همین سبب از سال جاری که تکیه‌ای بر درآمد‌های نفتی نداریم بیشتر نگاه‌ها به سمت مالیات خواهد رفت.

 رویداد۲۴   محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عصر امروز در افتتاح فاز اول کارخانه ویتانا اظهار کرد: حضورم در این واحد تولیدی نوعی ابراز تشکر از مجموعه‌ای است که از دوران کودکی با آن مأنوس بوده‌ایم.

وی عمده‌ترین دغدغه مدیران شرکت ویتانا را مربوط به حوزه مالیات دانست و افزود: برخی ایرادات زیست محیطی را به این شرکت وارد میکنند و خواستار جابحایی این شرکت و انتقال آن به شعاعی دورتراز ۱۲۰ کیلومتر هستند که باید بررسی شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروزه در شرایط بسیار ویژه‌ای قرار داریم، عنوان کرد: در تلاش هستیم اقتصاد ما بدون تکیه بر درآمد‌های نفتی بسته شود.

وی عنوان کرد: چشم پوشی از درآمد‌های نفتی ما را به سمت اخذ مالیات سوق می‌دهد و به همین سبب از سال جاری که تکیه‌ای بر درآمد‌های نفتی نداریم بیشتر نگاه‌ها به سمت مالیات خواهد رفت.

نوبخت تصریح کرد: به موجب مسئولیتی که دارم تلاش میکنم تا تولید کنندگانی که از معافیت مالیاتی برخوردارند، بتوانند از این معافیت استفاده کرده و مشکلی سد راه آن‌ها نباشد.

گفتنی است خط دوم فاز نخست این واحد تولیدی فعال در صنعت غذایی (انواع بیسکوییت ساده و روکش دار) برای ۲۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. برای ساخت این واحد سه هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده است. این واحد تولیدی قادر به تولید روزانه ۷۰ تن انواع بیسکوییت ساده و روکش دار خواهد بود و ۳۰ درصد محصولات این واحد تولیدی به خارج از کشور صادر می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان