تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۸
وزیر صمت؛

افتتاح ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش معدن تا پایان سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت در ماه‌های آتی سال ۹۸، بالغ بر یکصدهزار میلیارد تومان پروژه در بخش معدن افتتاح می‌شود و این رقم به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در ۳ سال آینده خواهد رسید.

افتتاح ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش معدن تا پایان سال

رویداد۲۴ رضا رحمانی در همایش روز ملی اصناف با اشاره به اشتغال ۶ میلیون نفر در حوزه اصناف کشور گفت: سال گذشته برای ایجاد ۲۵۰ هزار شغل جدید در حوزه اصناف برنامه‌ریزی کردیم که بحمدالله این هدفگذاری کاملا محقق شد و سال گذشته ۱۲ درصد رشد در صدور پروانه صنفی را تجربه کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت توجه به صادرات به کشور‌های همسایه گفت: خوشبختانه به دنبال اولویت‌گذاری صادرات به کشور‌های همسایه در حوزه معدن اتفاقات خوبی رخ داده و علیرغم پتانسیل‌های موجود سیاه‌نمایی صورت می‌گیرد به طوریکه در ماه‌های آتی سال ۹۸، بالغ بر یکصدهزار میلیارد تومان پروژه در این حوزه افتتاح می‌شود و این رقم به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در ۳ سال آینده خواهد رسید.

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر رصد روزانه قیمت کالا‌های مصرفی و مورد نیاز مردم گفت: سازمان حمایت به صورت روزانه قیمت ۱۰۰ قلم کالا را رصد می‌کند، ولی من شخصا نظارت‌های خودم را در این بخش اعمال می‌کنم. مثلا در حوزه شکر، معاونینم را برای بررسی قیمت آن در بازار روانه بازار کردیم و متوجه شدیم که متاسفانه مشکلاتی در قیمت آن وجود دارد که خوشبختانه با هماهنگی وزارت جهاد و افزایش عرضه شاهد کاهش قیمت آن در بازار بودیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت بهره‌برداری درست از کسب و کار‌های نوین گفت: در حال حاضر دستور داده‌ام که دفتر ویژه تحت عنوان کسب‌های نوین در وزارتخانه ایجاد شود تا با رصد شرایط فناوری و تکنولوژی در کشور بتوانیم از پتانسیل‌های ورود تکنولوژی به حوزه بازار استفاده کنیم و خدایی ناکرده روزی نیاید که غافلگیر شویم که ببینیم بعضی از کسب و کار‌های ما رو به انقراض گذاشته‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان