تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

رونمایی از ۱۰ طرح کلان بورس کالا در سال ۹۸

مدیرعامل بورس کالای ایران از برنامه اجرای ۱۰ طرح کلان در سال ۱۳۹۸ در این بورس خبر داد.

رونمایی از ۱۰ طرح کلان بورس کالا در سال ۹۸

رویداد۲۴ حامد سلطانی نژاد در جلسه مجمع صاحبان سهام این شرکت، طی ارایه گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع صاحبان سهام شرکت بورس کالای ایران اظهار کرد: توسعه دارایی های پایه روی ابزارهای فعلی، توسعه ابزارهای مالی اوراق مبتنی بر کالا، گسترش و توسعه اندازه و عمق بازار و توسعه مشارکت با سایر نهادها و نیز تقویت و مدیریت برند شرکت از مهم ترین طرح های کلان بورس کالای ایران در سال 98 است.

مدیرعامل بورس کالای ایران در بیان سایر طرح های کلان شرکت گفت: توسعه معاملات بین الملل، توسعه سیستم های اطلاعات مدیریت، بهبود روش ها و فرآیندهای شرکت، بهبود ارتقا و یکپارچه سازی سیستم ها و سامانه ها و پشتیبانی و بهبود کیفیت خدمات ارایه شده به ذی نفعان از دیگر طرح های مدنظر برای سال جاری است که در راستای اجرایی سازی این طرح ها حدود 98 پروژه و اقدام بهبود و 250 اقدام جاری تعریف شده است.

وی اظهار کرد: دستاوردها و اقدامات بورس کالای ایران مرهون فرهنگ سازی و آشنایی با سازوکارهای بورس است و برگزاری جلسات و نشست های متعدد با سیاست گذاران و مسئولان تصمیم گیرنده به همین دلیل بوده است.

مدیرعامل بورس کالای ایران در خصوص دستاوردهای سال 1397 نیز گفت: در سال 1397 شرکت بورس کالای ایران با سهم 39 درصدی از ارزش معاملات بازار سرمایه، رتبه نخست را در میان سایر بورس ها کسب کرده است. رشد 52 درصدی ارزش معاملات در سال گذشته، افزایش 385 درصدی ارزش معاملات بازار مالی، رشد 17 درصدی ارزش معاملات بازار فیزیکی و همچنین رشد 25 درصدی ارزش معاملات بازار مشتقه از مهم ترین دستاوردهای شرکت بوده است.

سلطانی نژاد افزود: در سال 1397 اقدامات مثبتی در حوزه بازارهای مختلف از جمله بازار محصولات کشاورزی به ویژه زعفران انجام شده تا این بازار به یک بستر اثرگذار در اقتصاد کشور تبدیل شود که روند توسعه معاملات این بازار در سال جاری نیز ادامه می یابد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان