تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

مروری بر آثار پیمان معادی به بهانه تولد او +فیلم

با اینکه شاید می‌توانست خیلی از شغل‌های دیگر را به عنوان کارش انتخاب کند، اما او سالهاست که سراغ چیزی رفته که به آن علاقه داشته و سالهاست با حضور در پروژه‌های معتبر بین المللی تفاوت خود را با سایر بازیگران ایرانی به رخ کشیده است.
رویداد۲۴ پیمان معادی متولد ۹ تیر ۱۳۴۹ در نیویورک است. کارش در سینما را با نگارش فیلنامه هایی، چون «آواز قو»، «کما» و «کافه ستاره» آغاز کرد. با اینکه در زمینه نگارش فیلمنامه موفق ظاهر شد، اما این بازیگری بود که او را به دنیای جدیدی پرتاب کرد.

معادی برای اولین بار در فیلم «درباره الی» جلوی دوربین رفت و پس از آن نقش اصلی فیلم مهم «جدایی نادر از سیمین» را ایفا کرد و با آن توانست به افتخارات کم سابقه‌ای در سینمای ایران دست یابد.

پس از بازی در فیلم فرهادی سال ۸۹ اولین فیلمش «برف روی کاج‌ها» را ساخت و با آن توانست نظر بسیاری از منتقدان و مخاطبان را جلب کند. اما آنچه که امروز باعث تفاوت او از سایر بازیگران ایرانی شده، حضورش در فیلم‌ها و پروژه‌های بین المللی است.
 

«کمپ ایکس ری»، «آخرین شوالیه»، «آن شب» و... از جمله مهم‌ترین پروژه‌های بین المللی است که معادی در آن‌ها جلوی دوربین رفته است.

برای بازی‌اش در «ابد و یک روز» خیلی‌ها منتظر بودند نام او به عنوان برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد اعلام شود، اما این اتفاق رخ نداد تا اینکه او دوباره برای بازی در دومین فیلم سعید روستایی نامزد دریافت سیمرغ شود، اما گویا سیمرغ با او سر ناسازگار دارد و با وجود تحسین منتقدان و مخاطبان تاکنون در میان دست‌های او جای نگرفته است.

دو سال پیش دومین فیلمش را کارگردانی کرد و با «بمب؛ یک عاشقانه» در ابتدا نظر منتقدان را جلب کرد و پس از آن توانست اکران عمومی موفقی را هم پشت سر بگذارد.

او سال گذشته همچنین در six underground همبازی رایان رینولدز ستاره فیلم‌های «ددپول» شد و نوروز امسال با «متری شیش و نیم» روی پرده سینما‌های کشور رفت.

«ناگهان درخت» با بازی و تهیه کنندگی پیمان معادی امسال به نمایش درخواهد آمد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان