تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۸
افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران؛

بدهی ۷۰۰میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به عبور روزانه ۸۳۰ پرواز از آسمان ایران، گفت: شرکت‌های هواپیمایی داخلی ۷۰۰میلیارد تومان به شرکت فرودگاه‌ها بدهکار هستند.

بدهی ۷۰۰میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها

رویداد ۲۴ سیاوش امیرمکری دیروز در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای پرواز شماره 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اطلاعیه سازمان هواپیمایی آمریکا مبنی بر منع پرواز از بخش جنوبی کشورمان، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 800 تا 830 پرواز عبوری از آسمان ایران داریم و این پروازها به روال عادی برگشته است.

وی با یادآوری این‌که این‌که پس از برطرف شدن التهاب به وجود آمده از سوی آمریکای ایرلاین‌های خارجی متوجه امنیت هوایی ایران شده و دوباره پروازها برقرار شد به طوریکه طی یک هفته اخیر پروازها افزایش یافته است، تصریح کرد: در این مدت هیچ مذاکره و اقدامی برای ترغیب ایرلاین‌های خارجی جهت افزایش پروازها انجام ندادیم، البته به دفتر منطقه‌ای ایکائو نسبت به اقدام سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا اعتراض کردیم و پیگیر بحث‌های حقوقی هستیم.

وی همچنین با اعلام این‌که ایرلاین‌ها 700 میلیارد تومان به شرکت فرودگاه‌ها بدهکار هستند، افزود:‌ تلاش می کنیم به رقم طلب از شرکت‌های هواپیمایی داخلی افزوده نشود و بدهی ایرلاین‌ها را با دریافت چک و تعهد تسویه سنواتی دریافت خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که سالانه 1800 میلیارد تومان از محل پروازهای عبوری درآمد داریم در عین حال گفت: درآمدهای فرودگاهی در حال حاضر پاسخگوی نیازهای فرودگاهی نیست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین افزود:‌به روزرسانی تجهیزات مرکز کنترل فضای کشور و سیستم برج و اپروج فرودگاه مهرآباد در دستور کار است که برای آن نیازمند 35 میلیون دلار هستیم. در صورتیکه بتوانیم امسال با طرف‌های خارجی در این رابطه قرارداد امضا کنیم پس از به روز رسانی سیستم‌های موجود تا 15 سال پاسخگوی نیازها خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ایرلاین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان