تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۸
خبر‌های خوشی در راه است

مجمع عمومی عادی صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۲۹ / ۱۲ / ۹۷ گروه مالی ملت برگزار شد.

 رویداد۲۴ گروه مالی ملت، به عنوان هلدینگ مستقل مرتب ط. با خدمات مالی بانک ملت، با سرمایه ۱۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال به انجام خدمات مالی در حوزه‌های مختلف گروه می‌پردازد. شنا سایی عرصه‌های دارای مزیت سرمایه گذاری، کنترل ا. ستراتژیک شرکت‌های گروه، کسب حداکثر بازده با تاکید بر هم افزایی و تکمیل زنجیره فعالیت شرکت‌ها جهت بهبود جایگاه، از اهداف استراتژیک این شرکت هستند. همچنین شرکت در راستای استقرار نظام مدیریت بهره ور، امور وصول مطالبات، افزایش بهره وری، ارتقای فناوری و تکنولوژی اطلاعاتی، واگذاری دارایی‌های مازاد و هم افزایی منابع را نیز در دستور کار دارد. براساس صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی شده سال ۱۳۹۷، سود عملیاتی گروه مالی ملت ۱۱/۹۷۲ میلیارد ریال تحقق یافته که نسبت به سال مالی قبل ۶۹ در صد افزایش داشته است. همچنین سود خالص نیز ۱۰/۵۴۴ میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل معادل ۱۰۵درصد افزایش داشته است و به این ترتیب ۷۸۵ ریال سود خالص عاید هر سهم شده است.

از طرفی در شرکت اصلی، درآمد‌های عملیاتی در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۸/۲۹۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل ۵۸ درصد افزایش یافته است. سود عملیاتی نیز ۷/۳۵۶ میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل به میزان ۴۲ درصد افزایش داشته است. شرکت اصلی در سال ۹۷ حدود ۷/۳۷۲ میلیارد ریال سود خالص داشته که نسبت به سال قبل، ۴۶درصد افزایش را نشان می‌دهد. بنابراین ۶۱۴ ریال به ازای هر سهم سود خالص حاصل شده است. در نتیجه درصد سود خالص به سرمایه با ۱۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۶۱ درصد و درصد سود خالص به جمع دارائی‌ها با ۳/۷ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۱۴/۶ رسیده است.

این رشد سودآوری حاکی از فعالیت تخصصی و کارآمد تیم مدیریتی حاضر در کاهش ریسک، مدیریت صحیح پرتفوی، برنامه ریزی و بودجه بندی در راستای فعالیت شرکت‌های تابعه و وابسته است؛ همچنین شرکت در سال ۱۳۹۷ در راستای اجرای مواد (۱۶ و ۱۷) قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور و به موجب سیاست‌های بانک ملت مبنی بر واگذاری دارایی‌های مازاد، حدود ۲۴درصد از پرتفوی سرمایه گذاری‌های بورسی خود را واگذار کرده‌است. با بررسی برنامه‌های سال ۱۳۹۸گروه مالی ملت شامل تسریع در فرآیند واگذاری‌ها، اصلاح ساختار مالی شرکت‌های تابعه، مدیریت هزینه و برآورد سود خالص در نظر گرفته شده برای سال ۱۳۹۸و همچنین عرضه اولیه سهام شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه معین ملت و تامین سرمایه بانک ملت در بورس اوراق بهادار تهران، باید منتظر خبر‌های خوشی از این گروه و بانک ملت در سال جاری بود.
 
منبع: صدای بورس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سرمایه گذاری ، کنترل
نظرات شما
پیشخوان