تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۸
نماینده مردم شیراز در مجلس عنوان کرد:

رشد ۱۲ برابری جمعیت روستا‌های حاشیه شهرها/ زیرساخت‌ها در این مناطق فراهم نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد مهاجرت روستائیان و عشایر به حاشیه کلانشهرها، گفت: جمعیت برخی روستا‌های حاشیه شهر شیراز تا ۱۲ برابر افزایش داشته است درحالیکه زیرساخت‌های آن به هیچ عنوان متناسب با این جمعیت نیست.
رشد ۱۲ برابری جمعیت روستا‌های حاشیه شهرها/ زیرساخت‌ها در این مناطق فراهم نیست
رویداد۲۴  علی اکبری با اشاره به رشد حاشیه نشینی در کلانشهرها، عنوان کرد: اصلی‌ترین راهکار برای مواجهه با معضل حاشیه نشینی، حل مشکل روستاییان و عشایر در منطقه خودشان است.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل مهاجرت و حاشیه نشینی، نبود امکانات اولیه در روستا‌ها و مناطق عشایری است، افزود: آسیب، زاییده مسائل اجتماعی است و وقتی تمرکز مهاجرت بر حاشیه کلانشهر‌ها است؛ مسئله مهاجرت از روستا‌ها دیگر یک مسئله نیست و تبدیل به آسیب اجتماعی می‌‎شود.

وی با تأکید بر اینکه همه تلاش دستگاه‌‎های مسئول باید بر این موضوع متمرکز باشد که خدمات مناسبی در منطقه تولید فراهم شود، گفت: باید وضعیت اشتغال، تسهیلات بانکی، پشتیبانی‌‎های بیمه‌ای و حمایت‌های عمرانی از روستاییان به نحوی باشد که فرد روستایی زندگی در منطقه تولید را بر زندگی در شهر ترجیح دهد.

اکبری یادآور شد: به طور معمول مهاجر وقتی تصمیم به مهاجرت می‌گیرد، قصد ورود به کانون امکانات که کلانشهر‌ها هستند را دارد و وقتی از پس هزینه‌های کمر شکن در کلانشهر بر نیاید به حاشیه کلانشهر‌ها رجوع می‎کند و آنجا جایی است که امکانات کفاف جمعیت را نمی‌دهد.

وی افزود: برای نمونه در فاصله ۱۰ کیلومتری از حاشیه شهر شیراز روستا‌هایی وجود دارد که خدمات آن برای جمعیت هزار نفری تعبیه شده، ولی امروز جمعیت آن به ۱۲ هزار نفر رسیده که نه فقط همان روستا بلکه روستا‌های اطراف را هم با مشکل مواجه کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: امروز این روستا‌ها با مشکل، تأمین آب، گاز و برق مواجه هستند و هر روز نیاز‌های جدیدی در این مناطق تحت عنوان نیاز به اشتغال، مدرسه و خدمات درمانی ایجاد می‌کند.
منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان