تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۸

وقتی نوجوان تان به شما دروغ میگوید

اکثر نوجوانان به والدین خود دروغ می گویند اما والدین به راحتی می توانند نشانه های دروغگویی را در آنان ببینید و تشخیص دهند. چگونه بفهمید اگر نوجوان شما دروغ می گوید؟ نشانه دروغگویی نوجوانان چیست؟
وقتی نوجوان تان به شما دروغ میگوید
رویداد۲۴ تشخیص دروغ‌های نوجوانتان در همان زمان کلیدی است تا از مسائل اخلاقی جلوگیری کنید. در این مقاله، ما راهنمایی‌هایی را درباره چگونگی تشخیص دروغگویی نوجوان به اشتراک می‌گذاریم.

تعامل بین والدین و فرزندان یک موضوع محبوب برای بحث است، مخصوصا اگر آن درباره دروغ و فریب در حین بزرگسالی و به خصوص دوران بلوغ به بزرگسالی باشد.

در این بخش از راز‌های تربیت فرزند در نمناک به شما خواهیم گفت که چگونه بفهمید که نوجوانتان دارد به شما دروغ می‌گوید. این مهم است، همانطور که دروغ گفتن منجر به مشکلات بزرگتر مانند مسائل اخلاقی، اختلالات عاطفی و مشکلات در تعاملات خانوادگی می‌شود.

زمانی که تشخیص می‌دهید نوجوان دارد دروغ می‌گوید

والدین اغلب وقتی به نقطه عطفی می‌رسند زمانی که تشخیص می‌دهند نوجوان تنها به ایشان دروغ گفته است. والدین گاهی اوقات از صحبت بدون واهمه با فرزند خود اجتناب می‌کنند.

همزمان نوجوان‌ها احساس عدم اعتماد بهشان دست می‌دهد و از صحبت درباره روزمره خود با والدینشان اجتناب می‌کنند. این موضوع به یک بی نظمی تدریجی منجر می‌شود که مانع نظارت والدین می‌شود.

اگر آن حل نشود، این رفتار بزرگسالی می‌تواند به روابط مشکل در پیرامون، رفتار تهاجمی یا عدم خود کنترلی، در میان مشکلات دیگر منجر شود برای همین علت، قدم اول کف این موضوع است که نوجوان شما مرتبا به شما دروغ می‌گوید. اگر این موضوع اتفاق می‌افتد، شما باید یک کمک حرفه‌ای دریافت کنید تا این مشکل را حل کرده و پیوند سالم را بازگردانید.


چگونه بفهمید نوجوانتان در حال دروغ گفتن به شماست

دروغ گفتن نوجوان شما ممکن است پوششی برای سایر مشکلات باشد؛ بنابراین این مهم است که این شاخص‌ها را بدانید تا بتوانید به موقع دخالت کنید و شیوه مناسبی را به کار برید. برای مبتدیان، شما باید این بخش از نمناک را بخوانید چرا که شما مشکوک هستید که نوجوان شما به شما دروغ می‌گفته است. در این مورد شما در واقع باید بعضی از شاخص‌ها را پیدا کنید.

نوجوان شما در چیز‌هایی تجربه پیدا کرده و به شما دارد می‌گوید، اغراق می‌کند.

اغلب دروغ مصلحتی می‌گویند.

آن‌ها اتفاقاتی که در مدرسه در حال وقوع است را به شما نمی‌گویند، مانند نتایج امتحانات

شما می‌فهمید که او جدای از بقیه چه می‌کند

آن‌ها عکس‌هایی را در شبکه‌های مجازی به اشتراک می‌گذارند که صرفا قسمت‌های بسیار مثبت زندگی روزمره شان را نمایش می‌دهد.

شما نمی‌دانید که او چه می‌کند وقتی با دوستانش به بیرون رفته است.

آن‌ها قسمت بسیار کوچکی از اتفاقات را به شما می‌گویند.


دروغگویی در نوجوانان چگونه است؟

علاوه بر اینها، زمانی که با نوجوان خود صحبت می‌کنید، شما باید درباره بعضی از علائم ذیل زبان بدن آن‌ها هوشیار باشید. این علائم به شما کمک خواهند کرد که حرف‌هایی که به شما می‌زنند درست است یا نه. همچنین آن‌ها بسیار آشکار‌تر از آنی که هستند به نظر می‌آیند.

برای مثال، آن‌ها اگر در حال دروغ گفتن باشند از نگاه کردن به چشمان شما اجتناب می‌کنند. علاوه بر آن، آن‌ها ممکن است به جهتی دیگر نگاه کنند، یک حرکت چشم میتواند به خیالات یا دروغ احتمالی مرتبط باشد. همچنین صدای آن‌ها ممکن است بلرزد و دستانشان عرق کند.

چگونگی ابراز خودشان

زمانی که از نوجوان خود سوالی می‌پرسید، همچنین شما باید توجه کنید به این که چگونه احوالات خود را ابراز می‌کنند. آن‌ها اگر حقیقت را بگویند با یک لحن یکنواخت نخواهند گفت، اما در حالت دروغ گفتن این موضوع صدق نمی‌کند.

برای مثال، اگر آن‌ها دروغ می‌گویند، شاید یک چیز را چندین بار تکرار کنند یا جزئیات زیادی درباره یک وضعیت بگویند. این روشی است که آن‌ها چیزی درست نیست را تنظیم کرده و بگویند.


مسائل عاطفی

نوجوان شما شاید به خاطر مسائل اعتماد به نفس، سختی‌های اجتماعی شدن یا مورد بی توجهی قرار گرفتن دروغ بگویند. اگر چنین است، مهم است با این مشکل با یک تعامل خوب روبه رو شوید.

هر نوجوانی حداقل یک بار هم به والدینش دروغ گفته است. بلوغ به نوجوان قدرت می‌دهد، همانطور که احساس بزرگی می‌کنند و میخواهند هر چیزی را امتحان کنند. گرچه اگر نوجوان شما به شما همیشه دروغ می‌گوید، شما باید تحلیل کنید که آن‌ها چگونه آن را از طریق عاطفی انجام می‌دهند.

نوجوانی که دروغ می‌گوید ممکن از چالش‌های عاطفی مانند اعتماد به نفس کاذب، افسردگی، اضطراب یا احساس شدید تنهایی رنج ببرد؛ بنابراین دروغ می‌گویند تا نشان دهند همان شخصی هستند که دوست دارید یا اینکه کاری کنند که والدینشان نگران آن‌ها نباشند.

به عنوان والدین، ضروری است که دروغ‌های نوجوان خود را به موقع تشخیص دهید. اینگونه، قادر خواهی بود تا به جلوگیری از رفتار‌های منفی جلوگیری کنید که این رفتار‌ها می‌تواند به روابط شما با نوجوانتان و اعتماد خانواده و همچنین روابط اجتماعی نوجوان آسیب بزند.
 
منبع: بیتوته
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان