تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

انگیزه عمیق قتل در نجفی

از آنجایی که برخی از افراد و گروه‌های سیاسی درصدد رفع اتهام از متهم به واسطه خدشه به شخصیت همسرش هستند باید متذکر شد که سیاه‌نمایی از شخصیت مقتول هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

  القای لقب «پرستو» به یک زنی که دیگر بین ما نیست اوج بی‌انصافی و بی‌اخلاقی است شواهد پرونده همچون روز روشن است که این قتل حادثه‌ای خانوادگی و دور از هر جریان سیاسی بوده و عقل سلیم حکم می‌کند به جای افترا‌های سیاسی و جاسوسی و فرار به جلو، ریشه تناقضات ذهنی و آسیب‌های روانی یک مدیر اینچنینی را بررسی کنیم چراکه اختلافات زناشویی و خانوادگی در کمین هر انسان بالغی اعم از مدیر و مسئول و دانشمند و هنرمند نشسته است.


انگیزه قتل در نجفی عمیق است

این قتل ماحصل یک ضربه آنی یا یک شلیک بی اختیار نیست. پنج شلیک پیاپی حکایت از اختیاری تام و میل به یقین در ذهن قاتل دارد. اینکه پایان زندگی مقتول منتج به کدام ماجرای قاتل بوده است فعلا پرسشی است بی‌جواب و شاید برای همیشه در هاله‌ای از ابهام بماند، لیکن آنچه افکار عمومی را به بازی گرفته است جنگ برخی احزاب و سیاسیون در شوت‌کردن ماهیت انگیزه قتل به زمین همدیگر است؛ در این روز‌ها هرکس جامه‌ای به مصلحت خویش بر تن عریان و خسته متهم دوخته است. گویا همه منتظر چنین فرصتی بودند تا افکار خود را از زبان یک انسان باخته فریاد کنند.

سیاستمدار یا شهروندعادی

محمدعلی نجفی قبل از آنکه یک سیاست‌مدار متعلق به چپ یا راست باشد، انسانی متعلق به زمین و آسمان است. جای دادن زوری انگیزه او در چنته سیاست اندیشیدن به خصایص انسانی‌اش را سلب می‌کند و وای بر ما اگر انسان‌بودن انسانی را فراموش کنیم یا پشت مشاغل و مناصب پنهانش کنیم! آن زمان است که از یاد می‌بریم که چه بسا خودمان نیز از چنین سرنوشتی مبرا نباشیم، چه بسا خود ما نیز ممکن است به دست آوریم، پذیرفته شویم، ناگهان طرد شویم، خسته شویم، مجنون شویم و سرانجام وسوسه شویم که ماشه را بکشیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
علی
|
Netherlands
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
1
1
باسلام،
نویسنده مطلب فوق را کاملا یکجانبه نوشته و از استدلایی بسیار ضعیف برخوردار بوده و معلونه خود فردی وابسته میباشد.
رضابانکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
2
1
قاتل بیرحمی که همسرخودراکشته است. همسریعنی ناموس هم سر چگونه چگونه این جانی شهردار کلان شهری چون تهران میسود. چرا چرا یک حزب اینقدر کثیف رذل خاین باید شکل بگیرد که از جانیها قاتلها حمایت کند انهارابر مسندقدرت قراردهد وحاصرنباشد ازملت عذرخواهی کند. من شخصا دهه اواخر ۷۰ که پرسنل بانک سپه بودم و اهل هیچ حزب و باندی نبودم مورد هجوم همکارانی قرار میگرفتم که ادای اصلاح طلب درمی اوردند ود راصلاح طلب نفوذ داشتند. م.هاسم یا ش. نعمت دوتا بیسواد که ابدا اطلاعات بانکی نداستند مدرک تحصیلی هم به زور دبپلم داستند و سابقه کاری انها با من سه چهارسال تفاوت داست و ا ز صبح معاون شعبه عملا دزدی میکرد چون در کل ساعات کاری فقط روزنامه هارامطالعه میکرد و بحث سیاسی تلفنی میکرد و م. هاشم هم دیو انه ای بود که فقط میگفت کار رژیم تموم هست و البته دراخرخدمتش خیانتی مرتکب سد که واقعا کسی غیرازمن ازاوانتطارنداست.
بیچاره سرمایه و پس انداز بک زن را باتبانی به همسرش داد و بساط منقل «م» و «ص» رییس بازرسی بانک و «ا» دزد در تهرانپارس مردم بیچاره را ازارمیدادند و از سمتشون اینگونه سواستفاده و خیانت میکردند. خانه «م» در مجیدبه شمالی گاها پاتوق ابن افراد وافوری بود حال این بی مدرکها بیسوادها چه از نظر مدرک چه از نظر کاری و تجربه شایسته سالار بودند و من با گروه ۱۷و مدیریت بانکداری مورد بغض ابن افراد بودم.
ابن افراد بااین تفکر به جنگ من که ابدا اهل هبچ حزبی نبودم امده بودند و ماراکارمند کردند فقط وفقط به جرم ابنکه دزد واهل باند نبودم. درعین شایستگی و تحصیلات کارمند کسی سدم که بادیپلم سابقه کمترازخودم رییس بود امامن برابم مهم نبود گفتم ابنها به سزایسان خواهند رسبد ازانطرف هم چون مستقل بودم اصولگراها و هاشمیها وو میگفتند این که ازباند خاتمی نیست باندما حزب ماهم نیست.
«م» شش ماه مانده بود خدمتش تمام شود بهش بازرسها خبردادند بسرعت خودت بازنشسته کن وگرنه بخاطر ان اختلاس وخیانت نمیتونبم برات کاری کنیم شش ماه مانده تمام سود کارافتادکی با بک فیلم بازی گرفت وبا معاونت شعبه «پ» بانک سپه در سال ۸۴ بازنشسته شد.
من با ۲۹۰۰۰۰۰هم زندگی میکنم اما چرا خاینینی چون «ش نعمت» و «ه.م» و «ص» و «ا» حقوقهای نجومی ۶و۸ و۱۰ووومیلیونی بگیرند که هم خیانت کردند هم بیسوادبودند هم کاری غیرازدزدی وحق کشی ورشوه خواری نکردند.
باند اصلاح طلبی که ازقانونمندی وشایسته سالاری دم میزد فقط بستگانسون رااستخدام میکردند شایستگی براسون یعنی اصلاح طلب انهم اصلاح طلبی که دراصل باند مشارکتیهارااستخدام میکرد که دراصلاح طلبها نفوذ کرده بودند
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
2
1
فقط اعدام
فهیمه
|
Germany
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
1
3
مقتول گرچه قربانی است ولی بی گناه نیست. حتی از حرفهای خانواده خودش هم مشخص شده دنبال پول و اموال بوده و بخاطرش هر کاری انجام میداد. اصلا زن زندگی نبود. چرا که با مرد متٱهل بود و همه فکرش و ذکرش جمع کردن مدرک علیه او و تهدید و درخواست پول و دارایی اش بود غافل از اینکه مردی که بعد از چهل سال زندگی با همسرش برای خودش و خانواده اش ارزش قائل نشد با فیلم بازی کردن های زن دوم که نمی تواند برایش ارزشی قائل شود و همه دارایی اش را تقدیم یک زن خانه خراب کن کند. هر دو به سزای عمل شان رسیدند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان