تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
دبیر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

استقبال مردم از کالا‌های داخلی بیشتر شده است/ مشکل ما، تنظیم بازار است

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» زمینه‌ساز شناسایی ظرفیت‌ها و ارتقای سطح تولید کالای داخلی می‌تواند باشد.
رویداد۲۴ عبدالله رضیان  نماینده مردم قائم‌شهر اظهار کرد: برای این‌که بتوانیم ظرفیت‌های تولید را بشناسیم و کسری‌ها را جبران کنیم به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نیاز داریم. این نمایشگاه‌ها می‌توانند به ایجاد ظرفیت‌های صادراتی در بخش تولید کمک کنند.

او درباره نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» با اشاره به این‌که پیش از اعمال تحریم‌ها، کالای ایرانی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی نبود و مصرف‌کننده‌ها نیز از کالای داخلی استقبال نمی‌کردند، ادامه داد: تحریم‌ها ظرفیت جدیدی ایجاد کرد تا در راستای ارتقای کیفیت و توانمندسازی داخلی حرکت و کسری‌ها را جبران کنیم.

رضیان بیان کرد: اکنون استقبال مصرف‌کننده ایرانی از کالا‌های داخلی بیشتر شده است. از سوی دیگر، کالا‌های خارجی قیمت بالاتری دارند و دسترسی به آن‌ها نیز سخت‌تر است. این شرایط، فرصت خوبی برای توانمندسازی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی می‌تواند ایجاد کند.

دبیر کمیسیون صنایع مجلس در ادامه گفت: اکنون مشکل ما، تنظیم بازار است، باید بتوانیم به‌درستی بازار را مدیریت کنیم. نکته این است که اگر بین تولیدکنندگان مختلف رقابت ایجاد شود و تنوع محصول داشته باشیم، تاثیر زیادی در بهبود شرایط خواهد داشت.

رضیان افزود: اگر مصرف‌کننده داخلی نسبت به کیفیت کالا اعتماد پیدا کند، اقدام قابل توجهی در جلوگیری از خروج ارز می‌تواند باشد.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس همچنین گفت: موضوع اشتغال را نیز در همین بخش می‌توان مدیریت کرد؛ تحریم‌ها باعث شد واردات صرفه اقتصادی نداشته باشد و ما ناچار شده‌ایم تولید داخلی را افزایش دهیم. این روند، ظرفیت اشتغال را افزایش می‌دهد.

نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط «ایدرو» برگزار می‌شود و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان