تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

آخرین وضعیت زیر ساخت‌های منطقه آزاد ارس/ ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آماده است

مدیر دفتر فنی و آماده سازی منطقه آزاد ارس گفت: امکانات زیربنایی، آب، برق، گاز، مخابرات، فاضلاب و…برای انجام پروژه‌های ارس آماده هستند. مشکلات بودجه‌ای و اعتباری وجود دارد؛ اما کار تعطیل نمی‌شود و تنها ممکن است سرعت انجام پروژه‌ها پایین بیاید.
آخرین وضعیت زیر ساخت‌های منطقه آزاد ارس/ ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آماده است
رویداد۲۴ زیر ساخت‌های منطقه آزاد ارس برای توسعه گردشگری و رشد سرمایه گذاری در چه مرحله‌ای است؟ اگرچه در سال‌های اخیر این منطقه رشد قابل ملاحظه‌ای در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه‌هایی، چون صنعت، کشاورزی، تجارت و گردشگری تجربه کرده است، اما آیا زیر ساخت‌های این منطقه برای تداوم این رشد کافی است؟

منطقه آزاد ارس در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد اصلی گردشگران و محل مورد اعتماد سرمایه‌گذاران تبدیل شده است؛ به طوری که سالانه صد‌ها هزار گردشگر وارد ارس می‌شوند و واحد‌های صنعتی بسیاری در این منطقه فعال هستند. لازمه حضور گردشگران در منطقه آزاد ارس و همچنین جذب سرمایه‌گذاران وجود زیرساخت‌هایی همچون جاده ایمن، آب، فاضلاب، برق، گاز، مخابرات و … است، از این رو اکثر پروژه‌های اجرا شده توسط سازمان منطقه آزاد ارس در راستای ایجاد همین زیرساخت‌هاست و پروژه‌های پرتعداد و عظیم عمرانی و زیربنایی این منطقه، نشان دهنده پیشتازی آن از نظر کمی و کیفی است.

تشریح وضعیت زیر ساخت‌های منطقه آزاد ارس

سید مرتضی حسینی، مدیر دفتر فنی و آماده سازی منطقه آزاد ارس درباره زیر ساخت‌های منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه نزدیک به ۶۰ درصد زیر ساخت‌های منطقه برای پروژه‌های برنامه ریزی شده آماده هستند گفت: امکانات زیربنایی، آب، برق، گاز، مخابرات، فاضلاب و… برای انجام پروژه‌های ارس آماده هستند. مشکلات بودجه‌ای و اعتباری وجود دارد؛ اما کار تعطیل نمی‌شود و تنها ممکن است سرعت انجام پروژه‌ها پایین بیاید.

حسینی افزود: بنا بر اهمیتی که مدیرعامل منطقه به موضوع زیرساخت‌ها می‌دهند، همه همّ و غم همکاران ما در سازمان، در این زمینه است و بیشتر هزینه‌ها به سمت تکمیل و توسعه زیر ساخت‌ها رفته است.

وی گفت: در بحث تاسیسات مکانیکی آبرسانی، گازرسانی و .. منطقه آزاد ارس ۹ پروژه در دست اقدام دارد، که برای آن در حدود ۷ میلیارد تومان بودجه قرار داده شده است که تاکنون حدود ۵ میلیارد تومان از این بودجه صرف هزینه‌های زیرساختی شده است.

مدیر دفتر فنی و آماده سازی منطقه آزاد ارس در ادامه افزود: این منطقه هشت پروژه در زمینه تاسیسات مکانیکی، برقی، مخابرات و روشنایی دارد که حدود ۲۷ میلیارد تومان برای آن بودجه در نظر گرفته شده است، تاکنون در حدود ۵ میلیارد تومان از این مقدار هزینه شده است. یکی از این پروژه‌ها تهیه، حمل و نصب تجهیزات خط ۱۳۲ به دو وولت است و دیگری خرید و حمل دستگاه پست سیار است که خط ۱۳۲ را تبدیل ۲۲ وولت معمولی برای استفاده عمومی می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص پروژه‌های رو‌بنایی منطقه آزاد ارس گفت: ۱۵ پروژه در راهسازی، آماده سازی و پل سازی داریم که نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان هزینه برای آن صرف شده است. در بخش ابنیه و مرمت بنا‌های تاریخی نیز ۱۲ پروژه و در حدود ۲۴ میلیارد تومان هزینه شده و در طرح‌های مطالعاتی نیز ۲۲ قرارداد با هزینه‌ای نزدیک ۳۳ میلیارد تومان منعقد شده است.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان