تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

اعلام نتایج انتخابات شورایاری‌ها ۲ ساعت بعد از پایان رای‌گیری

رییس کمیته اطلاع رسانی پنجمین دوره انتخابات انجمن‌های شورایاری محلات شهر تهران جزئیاتی تازه از برگزاری این دوره از انتخابات را تشریح کرد.
اعلام نتایج انتخابات شورایاری‌ها ۲ ساعت بعد از پایان رای‌گیری
رویداد۲۴ غلامحسین محمدی با اشاره به شرایط شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: براساس قانون، افرادی که در تاریخ ۱۳۹۸/۰۵/۰۴ و پس از آن متولد شده اند و به عبارتی ۱۸ سال تمام دارند، می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی با شناسنامه یا شماره ملی در انتخابات شرکت کنند.

وی اظهار کرد: همچنین، برای اطلاع شهروندان در کلیه شعب اخذ رای به تفکیک محلات اسامی داوطلبان به همراه کد انتخاباتی نمایش داده خواهد شد. در هر حوزه رای گیری نیز پوستر‌های مربوط به نحوه رای گیری الکترونیک و چگونگی استفاده از صندوق رای الکترونیک داخل حوزه نصب می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه روسای هیات‌های اجرایی در هر منطقه باید اماکن اخذ رای را با استفاده از تابلو‌های همسان در آدرس‌های مشخص اعلام کنند، گفت: از میان ۱۳ نفری که بالاترین رای را کسب کرده اند به ترتیب آرا، ۹ نفر اول به عنوان اعضای اصلی و ۴ نفر بعدی به عنوان اعضای علی البدل معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: در صورت کسب رای مساوی، انتخاب نهایی براساس مدرک تحصیلی صورت می‌گیرد و در صورت هم سطح بودن مدرک تحصیلی، انتخاب براساس قرعه کشی در حضور داوطلبین و توسط ستاد انجام می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه نتایج اولیه انتخابات ۲ ساعت پس از پایان زمان رای گیری و نتیجه قطعی از سوی هیات نظارت پس از بررسی نهایی اعلام می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که هیات نظارت مرکزی انتخابات را در یک یا چند محله متوقف یا باطل اعلام کند، انتخابات بعدی حداکثر دو ماه بعد از صدور رای توقف یا ابطال توسط ستاد برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به تایید صلاحیت مشروط برخی نامزد‌ها به دلیل نقصان مدارک این افراد در صورت کسب رای لازم زمانی قانونا به عضویت شورا انتخاب می‌شوند که هیات نظارت مرکزی صلاحیت قطعی آنان را تایید کند.

رییس کمیته اطلاع رسانی پنجمین دوره انتخابات انجمن‌های شورایاری محلات شهر تهران عنوان کرد: در صورتی که شورایاری هر محله به علل گوناگون از جمله فوت، استعفا یا سلب عضویت اعضای اصلی و علی البدل به حد نصاب برای تشکیل جلسه نرسد و همزمان بیش از ۱۸ ماه به پایان دوره مانده باشد، ستاد موظف است حداکثر ظرف مدت دو ماه انتخابات میان دوره‌ای را برای تکمیل تعداد اعضای اصلی و علی البدل و ادامه فعالیت شورایاری برگزار کند. البته، فرآیند برگزاری انتخابات میان دوره‌ای با تصویب ستاد هیات اجرایی امکان پذیر است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
یعنی باید سن شرکت کننده از ۱۸ ساعت بیشتر باشه...
نظرات شما
پیشخوان