تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

اگر با نوزادتان عازم سفر طولانی هستید بخوانید

اگر قصد دارید یک سفر طولانی هوایی با کودکتان داشته باشید باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید سفری آرام و بدون دردسر داشته باشید.
اگر با نوزادتان عازم سفر طولانی هستید بخوانید
رویداد۲۴ مسافرت با یک نوزاد یک منبع استرس بزرگ برای بسیاری از والدین است، در حال حاضر، ما می‌خواهیم نکات عالی را به شما ارائه بدهیم تا باعث آرامش بیشتر شما شوند، فکر کردن در مورد سفر طولانی با کودک چیزی است که والدین را شدیداً نگران می‌کند و این تعجبی ندارد. سفر هوایی با کودک

سفر با یک نوزاد بدون توجه به نوع حمل و نقل آسان نیست با این حال غیر ممکن هم نیست، امروز در نمناک می‌خواهیم چند نکته برای سفر خانوادگی با نوزادتان را به شما بگوییم تا کمی سفر را برایتان لذت بخش‌تر کنیم، بنابراین، نفس عمیق بکشید، اضطراب را رها کنید و به مطالعه خود ادامه دهید.

سفر هوایی در فواصل طولانی همراه با یک کودک

برای داشتن یک سفر مطلوب با یک مسافر کوچولو تا جای ممکن، باید آماده باشید. هر چه باشد، برای سفر‌ها باید آماده سازی و برنامه ریزی کرد و همچنین، تا جایی که می‌توانید خود را کنترل کنید. (با این حال، ما آگاه هستیم که وقتی نوبت به کودکان می‌رسد بسیاری از مسائل فراتر از کنترل شما خواهند بود) بنابراین، همانطور که سفر خود را برنامه ریزی می‌کنید دو عامل زیر را نیز در نظر بگیرید:

سن نوزاد
نوع حمل و نقل
با اینکه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این دو رکنی هستند که از برنامه ریزی شما حمایت خواهند کرد، با گفتن این جمله نگاهی به چند نکته دیگر می‌اندازیم.

چه زمان سفر هوایی با کودک بی خطر است؟
نکات مهم در سفر هوایی با کودک
 
۱. کودک کجا می‌خوابد؟

بسته به سن فرزند تان، شما می‌توانید زمانی که سفر هوایی دارید، درخواست یک گهواره را بکنید، از قبل رزرو کنید، چون آن‌ها قادر نخواهند بود در دقیقه آخر آن را به شما بدهند، وب سایت شرکت‌های هواپیمایی را درباره امکانات مربوط به سن و حداکثر زمان درخواست یک گهواره بررسی کنید، در صورتی که شما امکانش را ندارید پس کودک باید با شما بخوابد، مگر اینکه مایل به پرداخت بیشتر (۵۰ تا ۱۰۰ درصد از بلیط) برای یک صندلی کنار خود باشید.

اگر می‌خواهید آن‌ها را در طول مدت پرواز نگه دارید، آن وقت یک کوسن ارگونومیک برای گردنتان بردارید که به شما این امکان را می‌دهد تا کمی استراحت کنید.

۲. غذای نوزاد:

نگهداری از نوزادان شیرخوار آسان است، چون شما مجبور نیستید هیچ غذای ویژه‌ای را برای آن‌ها بسته بندی کنید، اما اگر به آن‌ها با شیشه شیر می‌دهید، قبل از این که به آن نیاز پیدا کنید، شیرخشک را تهیه کنید، همچنین اینکه در بیشتر پرواز‌ها شیرخشک وجود دارد.

۳. به یک چمدان اضافی کوچک و یک کیسه پوشک نیاز دارید:

باید به اندازه کافی پوشک را در کیف دستی خود حمل کنید، همچنین یک پتوی نوزاد و حداقل دو لباس را در چمدان تان بگذاید و برای خودتان هم لباس اضافی بردارید. علاوه بر این، دستمال‌های مرطوب کودک را فراموش نکنید.

هر گونه ابزار ساده درمان پزشکی و یک دماسنج که کودکتان ممکن است نیاز داشته باشد را به همراه بیاورید.

نکته دیگر:حداقل دو کیسه پلاستیکی بزرگ در چمدان خود نگه دارید که چمدان تان لکه دار نشود، تا زمانی که به مقصد خود برسید.

برای اولین سفر هوایی کودکان به این نکات دقت کنید

۴. لباس‌های مسافرت:

وقتی با یک نوزاد سفر طولانی دارید، مهم است که هر دوی شما راحت باشید، لباس‌های مد روز را فراموش کنید و بگذارید نوزادتان با پیژامه راحت سفر کند. چنانچه بخش نوزاد در نمناک اشاره میکند لباس‌های داخل کیف دستی تان را طوری قرار دهید تا بتوانید به راحتی لباس‌ها را بردارید، هم چنین پتوی خود را نزدیک نگه دارید، چون گاهی در کابین هواپیما خیلی سرد می‌شود.

۵. برای کودکان عادی است که کمی در طی سفر گریه کنند:

این یک واقعیت برای زندگی است که نوزادان گریه می‌کنند، بنابراین، نگران نباشید اگر کودک شما گریه می‌کند، آن خانم و مرد بدخلق پشت سرتان را فراموش کنید و آرام باشید، سپس نفس عمیق بکشید و به آرامی سعی کنید نوزادتان را آرام کنید، تمرکز خود را بر روی کودک تان نگه دارید و بر روی آنچه آن‌ها و شما نیاز دارید تمرکز کنید.

۶. مکش برای اجتناب از ناراحتی گوش:

در هنگام برخاستن و فرود آمدن اجازه دهید نوزاد شیرتان را بخورد یا یک شیشه شیر را به او بدهید تا بمکد، چون این کار درد گوش آن‌ها را کاهش خواهد داد.


مسافرت زمینی در فواصل طولانی همراه با کودک:

بزرگ‌ترین فایده سفر زمینی این است که سرعت سفرتان در کنترل خودتان است، نه تنها سرعت، بلکه می‌توانید درجه حرارت را نیز کنترل کنید و طبق نیازتان استراحت کنید، تنها چند احتمال وجود دارد که به دنبال آرامش و خانواده تان بگردید.

۱. بهترین زمان روز را انتخاب کنید:

به طور ایده آل، زمانی که کودک در خواب است، با ماشین سفر کنید، به این ترتیب می‌توانید بدون نگرانی در مورد ناراحتی خود سفر کنید، اگر در شب رانندگی نمی‌کنید، این گزینه عالی دیگری است.

۲. مطمئن شوید که کودک یک صندلی راحت دارد:

صندلی اتومبیل باید با سن و اندازه نوزاد تطبیق داده شود، قبل از رفتن، چک کنید که به درستی تنظیم شده باشد و کودک آنجا راحت باشد، دقت کنید که کمربند سه نقطه‌ای به درستی قرار داده شده باشد.

۳. تا جایی که نیاز دارید، استراحت کنید:

زمانی که کودک گرسنه خواهد شد را محاسبه کنید و سعی کنید زمان استراحت را در آن زمان‌ها سازماندهی کنید تا به آن‌ها استراحت بدهید و یک تماس فیزیکی با شما داشته باشند، به خاطر داشته باشید که توصیه نمی‌شود کودک را در صندلی اتومبیل برای مدت زمان طولانی نگه دارید.

۴. اطمینان حاصل کنید که یک پلاستیک یدکی و لباس برای تعویض داشته باشید:

درست مانند زمانی که سفر هوایی دارید، ضروری است که لباس و پوشک کافی به همراه داشته باشید و آن‌ها را دم دست نگه دارید، با اینکه زمانی که به آن‌ها نیاز دارید، توقف می‌کنید، اما بهتر است که آن‌ها را دم دست داشته باشید تا به راحتی پیداشان کنید، علاوه بر این، دقت کنید که لاستیک زاپاس داشته باشید که در صورت پنچری معطل و مستاصل نشوید.

۵. مقصد مناسب را انتخاب کنید:

حتما مکانی را برای سفر انتخاب کنید که برای نوزاد مناسب باشد، نه خیلی گرم و نه خیلی سرد و یخبندان نباشد، اگر تا به حال در سفر هایتان چادر می‌زدید، بهتر است که این عادت را برای مدتی که فرزند شما هنوز نوزاد است، کنار بگذارید و مقصد خود را از قبل مشخص کنید.
 
منبع: بیتوته

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان