تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

برای جایگزینی درآمد نفت باید 22 میلیون میلیارد تومان کالا بفروشیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای جایگزینی درآمدهای نفتی باید 22هزارهزار میلیارد تومان کالا تولید کنیم و بفروشیم تا از سود آن 550 هزار میلیارد تومان مالیات اخذ کنیم.

 

رویداد۲۴ عبدالرضا مصری امروز در همایش آینده، کار و کارآفرینی جوانان در ایران که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: دو محیط بر کارآفرینی حاکم است، یکی محیط درونی و دیگری محیط بیرونی است، محیط داخلی به خود فرد برمی‌گردد، اما محیط خارجی متأثر از عوامل مختلف اقتصادی است که می‌توان به مسائلی مانند تأثیرگذاری واردات و یا قاچاق کالا به آن اشاره کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است واردات یک محصول بر اقداماتی که یک کارآفرین برای راه‌اندازی یک کسب و کار انجام می‌دهد، تأثیر بسیار عمیقی داشته باشد.

مصری با اشاره به اعلام فروش سکه به نصف قیمت گفت: وقتی چنین چیزی اعلام می‌شود، قطعاً بازارهای دیگر نمی‌توانند با این بازار رقابت کنند و چنین محیط‌های آزاردهنده‌ای در فضای کسب وکار ما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای واردات لاستیک ارز 4200 تومانی اختصاص می‌یابد، گفت:‌ این در حالی است که به واردکنندگان داخلی این محصول ارز نیمایی اختصاص می‌یابد، بنابراین در چنین فضایی چگونه می‌توان انتظار رقابت تولیدکننده داخلی با تولیدکننده خارجی را داشت. همین مسائل باعث به وجود آمدن سلاطین جدید می‌شود که این روزها هم کم نیستند.

مصری با بیان اینکه اگر روزی 2.5میلیون بشکه نفت صادر کنیم ،گفت: اگر این نفت به قیمت هر بشکه 60 دلار فروخته شود و هر دلار را هم 10 هزار تومان در نظر بگیریم، یعنی ما از محل فروش نفت 550 هزار میلیارد تومان درآمد داریم.

این نماینده افزود: اگر بخواهیم 550 هزار میلیارد تومان را از راه مالیات به دست آوریم، باید از 25 درصد سود خالص مالیات اخذ کنیم و سود هم از 10 درصد فروش خالص به دست می‌آید. بنابراین باید 22 هزار هزار میلیارد تومان کالا تولید کنیم و بفروشیم و از سود آن مالیات بگیریم تا جایگزین درآمد نفتی شود و ما این مقدار عقب هستیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
اذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
اساسا اینکار پروسه ای بوده که باید طی چندین سال انجام میشد همانند نرکیه
میشه کالاهای غیر ضروری که در کشور نولید میشه رو وارد نکرد و برای کالاهایی که ارز بسیاری از کشور خارج میکنند مثل ذرنهای دامی دانه های روغنی موز ارزن و.... در داخل کشور نولید اونها رو افزایش بدیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان