تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
مسیح مهاجری:

قبل از آمریکا، خودی‌ها ظریف را تحریم کرده بودند

این اولین بار نیست که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تحریم می‌شود.
رویداد۲۴ این اولین بار نیست که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تحریم می‌شود. قبل از آنکه آمریکا ظریف را تحریم کند، در داخل کشورمان، همین خودی‌هائی که خود را صاحب انقلاب و نظام و کشور و مردم می‌دانند، او را تحریم کرده بودند. از تحریم هم بدتر، او را وابسته به آمریکا و صهیونیسم معرفی کردند، علیه او فیلم ساختند و به‌خاطر چنین هنری! که علیه او نشان دادند، به همدیگر جایزه دادند و علیه هرکس که پرسید چرا چنین جفائی به یک خدمتگزار نظام می‌کنید؟ هرچه خواستند گفتند و نوشتند...

حالا که آمریکا ظریف را تحریم کرده و درباره علت تحریم اعلام کرده که، چون او با واسطه یا بی‌واسطه برای تحقق اهداف رهبری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند باید تحریم شود، پاسخ حضراتی که قبل از آمریکا ظریف را تحریم کرده بودند به این سؤال که شما چگونه در این مسابقه تحریم از آمریکا سبقت گرفته‌اید شنیدنی است. لابد خواهند گفت آمریکا دیر می‌فهمد و ما از ساکنان کاخ سفید هوشمندتر هستیم! از این حضرات هنرمندتر کسی است که در کسوت مدرس دانشگاه و با ژست کارشناس مسائل سیاسی جهان در مصاحبه تخصصی درباره وضعیت مسئولین دولتی امروز کشورمان می‌گوید آمریکا و اسرائیل نه‌تن‌ها هیچ‌یک از این مسئولین را ترور نخواهند کرد بلکه برای حفاظت از آن‌ها سرمایه‌گذاری هم می‌کنند، زیرا این‌ها به آمریکا و اسرائیل خدمت می‌کنند و موساد و سازمان سیا باید پول هنگفتی خرج می‌کردند تا چنین افرادی در نظام جمهوری اسلامی مسئول شوند و در خدمت آن‌ها باشند.

وقتی تغذیه‌کنندگان نیرو‌های وابسته به انقلاب و نظام افرادی باشند که ظریف را وابسته به آمریکا و اسرائیل می‌دانند و مسئولین نظام جمهوری اسلامی را مهره‌های موساد و سیا معرفی می‌کنند، چگونه می‌توان از آمریکا و شخص ترامپ انتظار داشت وزیر امور خارجه این نظام را تحریم نکند؟

به این حضرات که تهمت زدن و وابسته قلمداد کردن هرکسی که نمی‌پسندند را وظیفه شرعی و انقلابی خود می‌دانند و با قصد قربت‌الی‌الله هر روز یکی را وابسته به «سیا» و آن دیگری را مهره موساد معرفی می‌کنند، چندان هم نمی‌شود ایراد گرفت. این نگاه برای این جماعت به یک فرهنگ تبدیل شده که متأسفانه مورد حمایت هم قرار می‌گیرد. برای جا افتادن چنین فرهنگ منحط، انحرافی و مخربی سرمایه‌گذاری‌های کلان می‌شود، رسانه‌ها در اختیار اصحاب این فرهنگ بی‌مبالات قرار می‌گیرند و به هرکس که بخواهد با چنین فرهنگ‌سازی خطرناکی مقابله کند انگ ضد انقلاب یا لااقل غرب‌زده و خودباخته آمریکا زده می‌شود، همان آمریکائی که خودش نیز با همین جماعت همداستان می‌شود و سوژه به‌اصطلاح شکار شده آن‌ها را تحریم می‌کند.

راه چاره این نیست که این جماعت را سرزنش کنیم. این جماعت را به‌هیچ‌وجه دشمن انقلاب و نظام و کشور نمی‌دانیم، حتی آن‌ها را به همداستانی با ترامپ و آمریکا هم متهم نمی‌کنیم، بلکه اعتقاد راسخ داریم که باید نگاه کلی به مسائل کشور تغییر کند تا این جماعت هم بفهمند که نباید فقط خود را دلسوز اسلام و انقلاب و نظام و کشور بدانند و هرکس که با آن‌ها هم‌نظر نباشد را نباید در جبهه مخالف اسلام و نظام ببینند. اشکال اساسی و اصلی در این نگاه است و فرهنگ غلطی که از آبشخور این نگاه سرچشمه می‌گیرد. تا این نگاه غلط تصحیح نشود و تغییر نکند، بازهم قربانیانی همچون ظریف خواهیم داشت که قبل از آمریکا به دست خودی‌ها و با قصد قربت‌الی‌الله قربانی خواهند شد. این نگاه غلط را متولیان نظام باید تغییر بدهند.
 
منبع: روزنامه جمهوری اسلامی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان