تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

قیمت مرغ کاهش نیابد، از دو روز آینده واردات آغاز می‌شود

رییس سازمان حمایت گفت: اگرچه برای کاهش قیمت مرغ سیاست‌هایی مانند وضع عوارض برای صادارت در نظر گرفته شده اما اگر طی دو روز آینده مرغ مورد نیاز تامین نشود، واردات آغاز می شود.

قیمت مرغ کاهش نیابد، از دو روز آینده واردات آغاز می‌شود

رویداد۲۴ عباس تابش درباره افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت:براساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی قیمت مرغ زنده اصلاح و نرخ آن 8 هزار و 550 تومان شد تا مصرف کننده مرغ را با قیمت 12 هزار و 900 هزار تومان خریداری کند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان تشکل‌ها موضوعاتی مانند تلف شدن به دلیل گرما و نبود واکسن و... را دلیل کمبود عرضه مرغ به بازار مطرح می‌کنند که در پی این موضوع عرضه به بازار کاهش پیدا کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تلف شدن مرغ و... اتفاقات خلق الساعه‌ای نیست، اظهار کرد: ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی باید برای جلوگیری از کاهش تولید و عرضه، به جای جوجه ریزی حداقل، باید با حداکثر ظرفیت جوجه ریزی می‌کردند، در تابستان هر سال با افزایش دما و.. روبه‌رو می‌شویم و شرایطی مانند تلف شدن مرغ و... قابل پیش بینی بود این در حالی است که براساس گزارش هواشناسی دمای هوا در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

تابش با بیان اینکه باید با افزایش جوجه‌ریزی عرضه مرغ به بازار بیشتر می‌شد، اضافه کرد: در حال حاضر میزان عرضه مرغ به بازار کاهش پیدا کرده است و در راستای حل  این مشکل جلسات متعددی نیز برگزار شده است.

تمامی کشتارگاه ها باید روی بسته بندی های مرغ قیمت مصوب را درج کنند و از قیمت عدول نکنند در غیر این صورت با افراد خاطی برخورد می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازرسان سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده نظارت شدیدی بر بازار دارند، ادامه داد: در برخی موارد قیمت مصوب مرغ در واحد تولیدی نیز رعایت نمی شود، بازرسان سازمان حمایت از مصرف کننده با تولیدکنندگانی که قیمت مصوب را رعایت نکنند برخود کرده و پرونده تشکیل می دهند.

محددیت صادرات مرغ با وضع عوارض

وی با اشاره به اقدامات سازمان حمایت از مصرف کننده برای کاهش قیمت مرغ، تصریح کرد: با وضع عوارض، صادرات مرغ محدود شد از سوی دیگر شرکت پشتیبانی امور دام از تمام ذخایر برای تامین کسری بازار مرغ استفاده می کند.

رییس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده بیان کرد: علاوه بر به کارگیری سیاست های مذکور در صورتی که ظرف یکی تا دو روز آینده مرغ موردنیاز بازار تامین نشود، ممکن است واردات مرغ در دستور کار قرار گیرد.

تابش با بیان اینکه با واحدهای تولیدی که مرغ زنده را بیش از 8 هزار و 500 تومان می‌فروشند، برخورد می‌شود، تاکید کرد: صنف نیز باید سود عرف را رعایت کرده و خرید و فروش خود را با فاکتور انجام دهد.

رییس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده گفت: تمامی کشتارگاه ها باید روی بسته بندی های مرغ قیمت مصوب را درج کنند و از قیمت عدول نکنند در غیر این صورت با افراد خاطی برخورد می‌شود.

منبع: خانه ملت
نظرات شما
پیشخوان