تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
از جلوگیری از پیری تا اینترنت در لنز‌های چشم!

سال ۲۱۰۰، دنیا چه شکلی خواهد بود؟

سال ۲۱۰۰ دنیا همان‌قدر دگرگون خواهد شد که این روز‌ها نسبت به صد سال پیش دگرگون شده است.

  رویداد۲۴ 100سال پیش را تصور کنید، چه کسی فکر می‌کرد دنیا امروز چنین شکلی داشته باشد؛ افراد با دستگاه کوچکی هر روز با هم تماس می‌گیرند، با اینترنت دنیایی غیرواقعی ساخته شده که می‌توانید پاسخ همه سوال‌هایتان را در آن پیدا کنید، خودرو‌ها حرف اول را شهر‌ها می‌زنند، روزانه هزاران هواپیما به پرواز در می‌آیند و ....

اما ۱۰۰ سال دیگر چطور؟ برای سال ۲۱۰۰ باید منتظر چه دنیایی باشیم؟ این سوالی است که در چند سال اخیر دانشمندان سعی کردند به آن پاسخ بدهند.

آن‌ها در پیشبینی‌هایشان اکثرا آینده‌ای حیرت‌آور را توصیف کرده‌اند، آینده‌ای که نشان می‌دهد تغییرات به همان سرعت قبلی در حال انجام است؛ از زندگی در سیاره‌ای دیگر تا جلوگیری از پیری!

برخی از پیشبینی‌هایی که کارشناسان و فیزیکدانان از سال ۲۱۰۰ انجام داده‌اند را اینجا بخوانید:

اینترنت را در چشم‌هایتان پنهان کنید

تصور کنید که فقط با یک چشم بر هم زدن آنلاین می‌شوید، شاید تا پایان قرن همین موضوع به واقعیتی روزمره تبدیل شود. پیشبینی‌های دانشمندان نشان می‌دهد که اینترنت در لنز‌هایی که روی چشم قرار دارند قرار می‌گیرد و شما هرجایی بخواهید به آن وصل شوید. حتی این لنز‌ها قادر خواهند بود که صورت افراد دیگر را تشخیص بدهد و برای حرف‌هایشان زیرنویس قرار بدهد، به طوری که اگر کسی به زبان دیگری صحبت کند شما منظور آن‌ها را بفهمید. همچنین با این لنز‌ها می‌توانید به زمان قدیم برگردید و به سادگی در ویرانه‌های امپراطوری رم پیاده‌روی کنید. ممکن است با استفاده از این تکنولوژی شما قند خون، فشار خون، ضربان قلب و فاکتور‌های دیگر سلامتی خود را هم چک کنید.

انسان آب و هوا را کنترل می‌کند

انسان هم اکنون به برخی فناوری‌های کنترل اقلیم دسترسی دارد، اما احتمالا این فناوری‌ها تا پایان قرن با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کنند، البته نه به شکلی که بشود از آن به سادگی استفاده کرد و احتمالا به علت قیمت زیاد آن دانشمندان فقط از آن در مواقع ضروری استفاده می‌کنند.

آدم فضایی‌ها!

میچیو کاکو، فیزیکدان آمریکایی ژاپنی در رابطه با اینکه تا سال ۲۱۰۰ وضعیت پیدا کردن آدم‌فضایی‌ها به کجا می‌رسد می‌گوید: «فکر کنم در همین قرن ما پیامی از یک تمدن هوشمند در فضا دریافت کنیم. اگرچه، نه به این معنی که این مکالمه ۲ طرفه خواهد بود. شاید آن‌ها صد‌ها سال نوری دورتر باشند به همین دلیل انجام این گفتگو صد‌ها سال طول می‌کشد. اما وقتی این اتفاق رخ بدهد تمدن انسان به نقطه عطفی می‌رسد.»

جلوگیری از پیری

هزاران سال است که بشر به نوعی دنبال حیات ابدی است، ما هنوز هم به این رویا نرسیده‌ایم، اما حالا با پیشرفت تکنولوژی شاید تا سال ۲۱۰۰ این اتفاق رخ بدهد. دانشمندان دیگر کشف کرده‌اند که فرایند پیر شدن دقیقا چیست و شاید بتوانند جلوی آن را بگیرند و یا حتی روند آن را معکوس کنند. در نهایت شاید مجموعه‌ای از روش‌های مختلف فرایند پیر شدن را از بین ببرند، شاید نوه‌های شما بخواهند بعد از ۳۰ سالگی دیگر سنشان زیاد نشود.

قرار دادن هوشیاری انسان در اشعه لیزر

میچیو کوکو پیشبینی عجیب دیگری هم وضعیت بشر در سال ۲۱۰۰ دارد، او در این رابطه گفت: «به نظر من تا پایان قرن پروژه‌ای اجرا می‌شود که می‌تواند هوشیاری انسان را در اشعه لیزر قرار داده و آن را به سمت فضا بفرستد، در این صورت در ۱ ثانیه اشعه لیزر به ماه می‌رسد، در ۲۰دقیقه به مریخ و در ۴ ساعت به نزدیک‌ترین ستاره.»

با خودروهایتان پرواز کنید

شاید شما هم وقوع این اتفاق را تصور کرده باشید، تا سال ۲۱۰۰ قطعا شما سوار ماشین‌هایی می‌شوید که نیازی به راننده ندارند و حتی قادرند با استفاده از قوانین مغناطیسی پرواز کنند. همچنین در آن زمان ترافیک به یک افسانه‌ای باستانی تبدیل می‌شود چراکه جی‌پی‌اس خودرو‌ها با هم در ارتباط هستند و به شکلی تردد می‌کنند که در مسیری چه در زمین و چه در آسمان ترافیک به وجود نیاید.

سرطان همچنان درمان نمی‌شود!

بمب‌های هوشمند مولکولی ایجاد می‌شوند که چند سال قبل از پخش سلول‌های سرطانی در خون حرکت می‌کنند و آن‌ها را از بین می‌برند. شیمی درمانی به روشی سخت و آسیب‌زا قدیمی تبدیل می‌شود. اگرچه سرعت تکثیر برخی از انواع سرطان بسیار زیاد است و آن‌ها هنوز غیرقابل درمان خواهند بود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اینترنت
نظرات شما
پیشخوان