تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

واکنش‌ها به بازداشت حسن عباسی چهره جنجالی اصولگرایان چه بود؟

حسن عباسی طی یک سخنرانی، مطالبی درباره وزارت اطلاعات و برخی ارتباطات با آمدنیوز مطرح کرده بود که نهایتاً با شکایت وزیر اطلاعات احضار و بازداشت شد. بازداشت او واکنش‌های متفاوتی در پی داشت.

بازداشت حسن عباسی، به خاطر آمد نیوز!

رویداد۲۴ حسن عباسی برای چندمین بار بازداشت شد. او سال قبل هم مدت کوتاهی بازداشت شده بود. سایت مشرق نیوز نوشته این بار با شکایت وزیر اطلاعات به خاطر اتهاماتی که به وزیر زده بود. «حسن عباسی طی یک سخنرانی، مطالبی درباره وزارت اطلاعات و برخی ارتباطات با آمدنیوز مطرح کرده بود که نهایتاً با شکایت وزیر اطلاعات احضار و بازداشت شد.» این بازداشت البته بازتاب فراوانی در شبکه‌های اجتماعی داشت.

افراد از دیدگاه‌های مختلف نسبت به بازداشت حسن عباسی موضع گیری کردند. از جمله اصولگرایانی که شروع به تمسخر دولت روحانی کردند و گفتند دولتی که گفته بود دهان منتقدان را می‌بوسد، حالا آنان را به زندان انداخته است.

کاربری به نام چمران با هشتک «حسن عباسی تنها نیست» نوشته است: «یکی را دست می‌بندند و آن یکی را زبان. گویا شهر ما شهر کوران است. نه عزیزان ما پیاده نظامان انقلاب همه حسن عباسی و رائفی پور هستم. با اندیشه‌های روییده در جامعه‌ای که آن‌ها برایش روشنگری کرده‌اند و بیراهه‌ها را نشان داده اند چه می‌کنید؟»

این توییت قسمتی از شعر مشهور خسرو گلسرخی است «گیرم که در باورتان به خاک نشسته‌ام/ و ساقه‌های جوانم از ضربه‌های تبرهایتان زخم دار است/ با ریشه چه می‌کنید؟»

علی قلهکی نیز که یکی از رهبران جریان اصولگرایان در فضای مجازی محسوب می‌شود نیز در توئیتی نوشته است «بازداشت حسن عباسی پیغام روشنی برای توده حزب الله و منتقدین دولت دارد! سیاست "مشتِ آهنین" هر چقدر هم سرشناس باشید سراغ شما خواهد آمد. حتی شما منتقدِ عزیز!»

این توییت البته با واکنش‌های جالبی رو به رو شد. از جمله مهدی محمودیان از زندانیان وقایع ۸۸ و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد که نوشت «صد‌ها نفر از شهروندان منتقد در بازداشت هستند بعد یک نفر از دوستانشان به مدت چند ساعت رفته زندان سوک سوک کرده برگشته ببین چه ننه من غریبمی راه انداختن. بازداشت یک نفر می‌شه مشت آهنین بعد بازداشت هزاران نفر از منتقدین میشه ...! نکشید ما رو قهرمانان مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم»

کاربر دیگری نیز با نام مستعار و با وام گیری از ادبیات سردار قالیباف نوشته است «این ارزشی‌ها خیلی پر رو هستند. علیرضا رجایی توی زندان سرطان گرفته و بیماریش عود کرده نصف صورتش را تخلیه کردند. یکیشون نگفت این ظلم است. حالا این ‎حسن عباسی متوهم یه شب بازداشتگاه است. همه‌شان آزادیخواه شدن و از آزادی بیان می‌گویند.»

البته همه اصولگرایان در توییتر از حسن عباسی حمایت نکردند. به خصوص جریانی که در توئیتر به آسید پویان متصل است. آسید پویان ضمن اینکه حسن عباسی را استاد خطاب کرده، نوشته «بعید نیست در هیاهویی که اخیرا ضد انقلاب با هدف مشغول‌سازی و انحراف از مسائل اصلی، علیه جامعه اطلاعاتی کشور ایجاد کرده‌اند، عناصر نفوذی که خود را شاگرد حسن عباسی معرفی می‌کنند، از آب‌گل‌آلود ماهی بگیرند و به دوگانه کاذب حزب‌الله _ واجا دامن بزنند. این دوگانه قطعا مورد تأیید استاد نیست»

به گزارش رویداد۲۴ صادق نیکو نیز سوال مهمی را مطرح کرده و نوشته است «اگر حسن عباسی ادعای خلاف واقع کرده مثل بقیه محاکمه‌اش کنید. وکیل و معلم و خبرنگار و انقلابی و محیط زیستی و... مصونیت قضایی نباید داشته باشند...، اما این سوال هم جواب بدهید آمدنیوز به چه منبعی وصل است که ده‌ها سند و فیلم و خبر منتشر می‌کند؟! چرا گزارش نمی‌دهید منابع خبری آمدنیوز چه کسانی هستند؟!»

البته اسنادی که آمدنیوز منتشر کرده، از حقوق‌های نجومی گرفته تا فیلم علی محمد احمدی استاندار کهگلویه و بویراحمد و ... عموما علیه دولت روحانی بوده و اسنادی که علیه حاکمیت منتشر کرده است، مثل ادعا درباره فرزند آملی لاریجانی، به شدت از سوی مقامات امنیتی ایران تکذیب شده است و بیشتر شبیه یک دروغ سازی بوده و به نظر می‌رسد منابع خبری آمدنیوز با هدف تضعیف دولت روحانی، اخبار خود را در اختیار این کانال قرار می‌دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
3
ازادش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
1
1
یکی بنز میسازد، یکی ژیان، یکی پیکان میسازد یکی مازاروتی، یکی فرمول 1 میسازد، یکی پراید.
عالمان بر این باروند که به تعدا انسانهای روی زمین راههای رسیدن به خدا وجود دارد.
اما عابدان تنگ نظران ملا صدرا را تکفیر میکنند.
شما یک رئیس جمهور و رئیس مجلس پیدا کنید که بعد از 8 یا 16 سال خدمت انگ نخورده باشند.
چه کسی این انگها را به آنها می چسباند.
در دنیا یکجا پیدا نمیکنید که به این راحتی به مسئولین انگ بزنند.
عبدالرضا غیایی شاملو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
1
5
سریعأ دکتر حسن عباسی باید آزاد بشه، بخاطر اینکه بازداشت و زندان جای قاتلان خطرناک و جنایتکاران و همینطور مجرمینی مانند نجفی میباشد نه جای امثال دکتر حسن عباسی ایشان چه جرمی مرتکب شده اند؟ افشاگری در مورد دسیسه و خیانت خائنین جرم نیست بلکه لطفه.
یلدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
1
4
درود بر حسن عباسی
محسن از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
1
2
دکتر عباسی مرد روشن فکر و نماینده مظلومین و مستضعفین ایران هست . خدا لعنت کنه کسانی که بر علیه این شخصیت سخن میگن
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
1
2
زنده باد حسن عباسی:.حسن عباسی حرف دل ما مردم را زده
جناب علوی باید پاسخگو باشد .آقای علوی بازداشت حسن عباسی هیچ چیز عوض نمیشود باید جواب بدهی.
نظرات شما
پیشخوان