تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

با این ترکیب خانگی به سرعت وزن کم کنید

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: سالاد سبزیجات تاثیر چشم‌گیری بر لاغری و کاهش وزن دارد.
رویداد۲۴ حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره سالاد ترکیبات مناسب در تهیه سالاد سبزیجات و خواص آن اظهار کرد: سالاد سبزیجات از ترکیبات بسیار مفید و حاوی حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B، B ۱، B ۲، B ۳، B ۵، B ۶، B ۱۲، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، املاح معدنی، اسیدفولیک، آهن، مس، منیزیم، منگنز، سلنیوم و ... است.

او ادامه داد: از مهمترین خواص این سالاد سبزیجات می‌توان به خاصیت آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. ویتامین C، E و A موجود در این ترکیب عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها، خصوصا سرطان محافظت می‌کند.
عظمایی گفت: این سبزیجات سرشار از فیبر هستند و به همین خاطر موجب، کاهش وزن، لاغری و حفظ تناسب اندام می‌شوند؛ خوردن این سبزیجات عملکرد روده‌ها را بهبود بخشیده و یبوست رفع می‌کند همچنین مصرف آن برای افرادی که دچار اختلالات روده هستند هم مفید است
این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: مصرف سالاد چربی خون را کاهش می‌دهد و باعث باز شدن عروق و بهبود فرایند خونرسانی می‌شود؛ این سالاد تاثیر چشم‌گیری بر زیباسازی و جوانسازی پوست و مو دارد همچنین می‌تواند خارش بدن و جوش بدن را از بین ببرد یا لکه‌های بدن را رفع کند.

او تصریح کرد: این سالاد می‌تواند موجب تنظیم قند، فشار و چربی خون شود همچنین با توجه به تاثیر این سالاد بر تصفیه خون می‌توانیم بیان کنیم که استفاده از آن اسید اوریک بدن را از بین می‌برد، اما شاید مهم‌ترین خاصیتی که می‌توان به آن اشاره کرد تاثر چشم‌گیر آن بر لاغری و کاهش وزن است.

عظمایی تاکید کرد: برای بهره وری از خواص این سالاد پیش از هر چیزی به یاد داشته باشید که همراه این سالاد از افزودنی‌های صنعتی به هیچ عنوان استفاده نکنید و به جای آن سراغ طعم دهنده‌هایی مثل سرکه سیب یا سرکه بالزامیک به همراه لیمو ترش تازه بروید. اگر حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از غذا این سالاد استفاده شود، باعث ایجاد احساس سیری می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: فیبر موجود در این سالاد باعث می‌شود افراد غذای کم‌تری بخورند و دیرتر احساس گرسنگی کنند؛ با توجه به روغن زیتونی که در این سالاد استفادهمی‌شود تاثیر آن بر حفظ سلامت و کاهش وزن دوچندان می‌شود.

او گفت: به یک نکته توجه داشته باشید که افراد دارای طبع سرد حتما باید بعد از مصرف این سالاد یک لیوان دم کرده زنجبیل با مقداری کمی نبات یا عسل میل کنند؛ انجام این کار از افزایش بلغم در بدن آن‌ها جلوگیری می‌کند و باعث ایجاد تعادل در بدن می‌شود.

عظمایی بیان کرد: برای تهیه این سالاد به کاهو، خیار، هویج، سیب درختی، گوجه فرنگی، پونه کوهی خشک شده، آب لیمو ترش تازه، نمک، روغن زیتون بودار، جوانه گندم، ساقه کرفس و لبو احتیاج دارید که می‌توانید با توجه به علاقه و طبعتان مقدار مواد را تعیین کنید؛ کافی است مواد را ترکیب و نیم ساعت قبل از صرف غذا میل کنید.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی یادآوری کرد: این سبزیجات حاوی ماده‌ای به نام تریپتوفان هستند که موجب ساخت سروتونین می‌شود؛ سروتونین نشاط آور و شادی بخش است و باعث می‌شود و از اضطراب، استرس و افسردگی هم پیشگیری کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان