تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
چاقی یک بیماری همه گیر است و همه ما می‌خواهیم از آن فرار کنیم. بنابراین، اگر چند کیلو ناخواسته اضافه کردید، اصرار به فوراً از دست دادن آن‌ها می‌تواند گاهی باعث اشتباه شما شود. در بیشتر مواقع اطلاعات غلط، بسیار ممکن است که ما ناآگاهانه مرتکب اشتباه شویم، مانند انجام تمرینات اشتباه یا خوردن چیز‌های اشتباه.
۹ اشتباه تغذیه‌ای که باعث چاق شدن ما می‌شود
رویداد۲۴ در این مطلب برخی از رایج‌ترین اشتباهات رژیم غذایی را ذکر کرده ایم. شما می‌توانید مقصر برخی از این‌ها باشید!

۱. فکر کنید که تمام کالری‌ها برابر هستند:

میزان انسولین آزاد شده از بدن بیشتر به نوع کالری مصرفی شما بستگی دارد

تمام کالری‌ها برابر نیستند، غذا‌های خوب وجود دارد و غذا‌های بد نیز وجود دارد. کالری که هنگام خوردن سبزیجات مصرف می‌کنید خوب است، در حالی که کالری‌هایی که هنگام خوردن یک همبرگر بزرگ مصرف می‌کنید بد نیست. این امر به این دلیل است که میزان انسولین آزاد شده از بدن بیشتر به نوع کالری مصرفی شما بستگی دارد تا میزان کالری مصرفی شما.

۲. انتخاب فقط غذا‌های کم چرب یا رژیمی

غذا‌های کم چرب احتمالاً شما را گرسنه‌تر می‌کنند

غذا‌های فرآوری شده، کم چرب یا "رژیم غذایی" اغلب در هنگام کاهش وزن گزینه مناسبی محسوب می‌شوند، اما این ممکن است همیشه درست نباشد. بسیاری از این غذا‌های به اصطلاح سالم غالباً برای بهبود طعم و مزه خود را با قند پر می‌کنند؛ بنابراین، به جای اینکه شما را سیر نگه دارد، غذا‌های کم چرب احتمالاً شما را گرسنه‌تر می‌کنند، و ممکن است شما در واقع حتی بیشتر بخورید. بهتر است که به جای آن، ترکیبی از مواد غذایی مغذی را با حداقل مواد فرآوری را انتخاب کنید.

۳. خوردن پروتئین کافی نیست

رژیم غذایی با پروتئین بالا سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد

اگر هدف شما از دست دادن وزن باشد، پروتئین مهمترین ماده مغذی است. رژیم غذایی با پروتئین بالا سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد، اشتها را کاهش می‌دهد و چندین هورمون تنظیم وزن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین به محافظت از حجم عضلات در هنگام کاهش وزن کمک می‌کند. یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی حاوی حدود ۰.۶-۰.۸ گرم پروتئین در هر هفته، ممکن است به کنترل اشتها کمک کند و ترکیب بدن شما را بهبود بخشد.

۴- کمبود فیبر در رژیم غذایی شما

با دو برابر شدن فیبر روزانه شما می‌توانید جذب ۱۳۰ کالری کمتری داشته باشید

اضافه کردن فیبر کافی به وعده غذایی شما می‌تواند با سیر کردن شما به کاهش اشتهای شما کمک کند. فیبر همچنین با جذب شدن به بدن کالری کمتری از سایر غذا‌ها به کاهش وزن کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که با دو برابر شدن فیبر روزانه شما می‌توانید جذب ۱۳۰ کالری کمتری داشته باشید. شما می‌توانید با ایجاد تغییرات اندک در رژیم غذایی خود مانند تغییر نان سبوس دار قهوه‌ای، به جای نان سفید معمولی، فیبر را به غذای خود اضافه کنید.

۵- بیش از حد غذا خوردن، حتی اگر گرسنه نیستید

خوردن غذا تنها در هنگام گرسنگی، مهمترین چیز برای کاهش وزن است

اغلب به ما توصیه می‌شود که اگر می‌خواهیم وزن کم کنیم، به جای اینکه وعده‌های غذایی بزرگ را ۳ بار در روز بخوریم، مقادیر کوچک و در چند نوبت در روز بخوریم. با این حال، این درست نیست. خوردن غذا تنها در هنگام گرسنگی، مهمترین چیز برای کاهش وزن است. این بدان دلیل است که خوردن بیش از حد، حتی اگر کمتر غذا بخورید، ناآگاهانه می‌تواند منجر به مصرف کالری زیادی در طی روز شود.

۶. پیروی از توصیه‌های مربوط به نخوردن صبحانه

هرگز از صبحانه صرفنظر نکنیم

یک مورد دیگر از توصیه‌هایی که اغلب می‌شنویم این است که هرگز از صبحانه صرفنظر نکنیم، حتی بدون اینکه اشتهای خود را در نظر بگیریم. یک مطالعه نشان داد افرادی که صبحانه نمیخورند، در مقایسه با افرادی که صبحانه می‌خورند، کالری بیشتری را هنگام ناهار مصرف می‌کنند. با این حال، هنگامی که کالری مصرف شده در طول روز شمارش شد، مشخص شد که آن‌ها به طور متوسط ​​۴۰۸ کالری کمتری مصرف کرده اند.

۷. نوشیدن آب میوه بسته بندی شده

یک بسته آب میوه پر از شکر کافی است تا برنامه‌های کاهش وزن شما خراب شود

افرادی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنند، عمدتا نوشیدن نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین را متوقف می‌کنند. اما آن‌ها غالباً آب میوه‌های بسته بندی شده را فراموش می‌کنند. یک بسته آب میوه پر از شکر کافی است تا برنامه‌های کاهش وزن شما خراب شود.

۸- عدم خوردن غذا‌های سرخ شده

اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، این است که به دنبال غذای کامل باشید

بدترین مقصر افزایش وزن شما غذا‌های بسیار فرآوری شده است. مطالعات نشان می‌دهد که غذا‌های فرآوری شده نقش مهمی در بیماری همه گیر چاقی دارند. اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، این است که به دنبال غذای کامل باشید، زیرا آن‌ها خود محدود کننده هستند، به این معنی که اضافه کردن آن‌ها بسیار سخت است.

۹. غذا خوردن زیاد و اضافه نکردن میوه‌های تازه در رژیم غذایی شما

نکته آخر اینکه، خوردن بیش از حد و نداشتن میوه‌های تازه در رژیم غذایی شما همچنین می‌تواند رویا‌های کاهش وزن شما را به عنوان رویا باقی بگذارد. بهترین میوه‌ها برای کاهش وزن هندوانه، گلابی، سیب و گریپ فروت هستند.

هنگام خرید توصیه می‌شود فقط مواد غذایی خریداری کنید که می‌دانید در حالی که هنوز تازه هستند و می‌توانید بخورید.
 
منبع: بیتوته
خبر های مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار