تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
وزیر بهداشت:

بهداشت روان جامعه نیاز به تعدیل دارد/ تلطیف فضا‌های اجتماعی برای رفع افسردگی و خشونت در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح ادغام شبکه پایش سلامت روان جامعه در نظام درمانی کشور خبر داد.
بهداشت روان جامعه نیاز به تعدیل دارد/ تلطیف فضا‌های اجتماعی برای رفع افسردگی و خشونت در کشور
رویداد۲۴  سعید نمکی در ارتباط با بسیج ملی آمایش بیماری‌های اعصاب و روان در سطح کشور گفت: از برنامه‌های پیش روی ما بحث mental health یا همان سلامت روانِ جامعه است که آمایش آن به شیوه بسیج ملی و با همان شیوه که پیشتر آمایش فشار خون عمومی صورت گرفت، قرار دارد.

نمکی در ادامه گفت: آمایش سلامت روان جامعه و ادغام این آمایش به شیوه یک شبکه در نظام سلامت کشور برنامه مشخص و تعبیه شده‌ای است که پس از پرداخت در زمان آتی به استحضار مردم خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح سلامت روان جامعه محدود به بیماری خاصی از مجموعه بیماری‌های اعصاب و روان نیست. رویکرد وزارت بهداشت نگاه جامع به بهداشت روان جامعه است. بحث ما این است که بهداشت روان جامعه نیاز به تلطیف و تعدیل دارد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت سلامت روان عمومی جامعه گفت: این بهداشت روان ابعاد گسترده‌ای دارد. خشونت متبلور در جامعه، بهم ریختگی‌های روحی و روانی متظاهر و افسردگی که مسبب رنجش مردم هستند، نیاز به همت و همیاری عمومی دارد تا با تلطیف فضا‌های اجتماعی و تعدیل رفتار‌های اجتماعی مرتفع شوند. وزارت بهداشت در حال تنظیم و تدوین برنامه‌های لازم است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نظام سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان