تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ خبر می‌دهد؛

انتخاب پیمانکار کهریزک به عنوان مسئول نگهداری و عقیم سازی سگ‌های کرج +سند

داستان کشتار سگ‌ها در کهریزک که مدتی پیش در رسانه‌ها منتشر و به تجمع اعتراض آمیز حامیان حیوانات در مقابل شهرداری تهران منجر شد سرنوشت نامعلومی دارد و اطلاعات رویداد۲۴ حاکی است که همان پیمانکار در شهر دیگری با همان عنوان مشغول شده است.

سگ کشی

رویداد۲۴ شادی مکی: آنگونه که شهرداری تهران خبر داده در ماجرای کشتار سگ‌ها در کهریزک، قرارداد دکتر کرمی دامپزشک پیمانکار آن مرکز باطل شد؛ با این حال پس از گذشت چند هفته از افشای این اتفاقات دلخراش، موضوع به سکوت پایان یافت و کسی نمی‌داند سرنوشت بقیه حیوانات آن مرکز باقی چه شد و قرارداد آن چگونه تغییر کرد.

بنفشه شجاع مدیر سمن هستی‌بانان ایرانیان که سازمانی مردم نهاد برای حمایت از حیوانات است در گفتگو با رویداد۲۴ از برگزاری جلسات متعدد با شورای شهر و مجیدی جانشین حمید رضا تحصیلی در شرکت سازماندهی مشاغل شهرداری تهران خبر می‌دهد؛ شرکتی که مسئولیت برگزاری مناقصه کهریزک را برعهده داشته است.

او می‌گوید: طی این جلسات ما نامه‌ای به حجت نظری عضو شورای شهر تهران داده و درخواست کردیم که با هزینه خودمان به عنوان سمنی که نیروی‌های متخصص در اختیار دارد تا برگزاری مناقصه‌ای دیگر و انتخاب مدیریت جدید از سگ‌های این مرکز نگهداری کنیم، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

گذار بی‌تفاوت شورای شهر از مرگ و گرسنگی در کهریزک/ زنگ خطر برای مرکز حلقه دره به صدا درآمد/ رد پای فساد مالی در سگ کشی شهرداری‌ها

شجاع با بیان اینکه شرایط نگهداری حیوانات در این مرکز بسیار بد است و زمان زیادی برای نامه‌نگاری نداریم، تصریح می‌کند: با توجه به اینکه مرکز کهریزک در حال حاضر فاقد مدیریت است سگ‌های داخل مجموعه در شرایط گرسنگی قرار داشته و در قفس‌های کوچک به صورت گروهی نگهداری شده و این مسئله می‌تواند جان آن‌ها را به خطر بیندازد.

به گزارش رویداد۲۴ در حالیکه پس از انتشار فیلم و گزارش سگ کشی در کهریزک اعضای شورای شهر تهران از جمله الهام فخاری، آرش حسینی میلانی، شهربانو امانی و حجت نظری از حوادث رخ داده اظهار تاسف کرده، با این حال تا کنون هیچگونه پیگیری از شهرداری و شورای شهر نشده است؛ همین عدم پیگیری کافی بود تا حتی کسی پیگیری نکند وضعیت کنونی پیمانکار کهریزک و آریا دامپرور البرز شرکت تحت مدیریت او چیست؟

پیگیری‌های رویداد۲۴ نشان می‌دهد این شرکتاز مناقصه نگهداری و عقیم سازی سگ‌های کهریزک خلع ید شده اما در اتفاقی جالب پیمانکاری عقیم سازی سگ‌های حلقه دره به او سپرده شده است. این در حالی است نادر کرمی پیمانکار نگهداری سگ‌های کهریزک پیش از این به رویداد۲۴ گفته فیلم‌های منتشر شده واقعی نبوده و کسانی که با او مشکل داشته‌اند، این فیلم‌ها را گرفتند و منتشر کرده‌اند.

یکی از حامیان حیوانات به رویداد ۲۴ می‌گوید: براساس قرارداده منعقده میان شهرداری و پیمانکار، برنده مناقصه نگهداری از سگ‌های بلاصاحب، موظف به زنده‌گیری، سالم‌سازی، عقیم سازی و رهاسازی این سگ‌هاست؛ از این جهت نگرانی ما در منطقه «حلقه دره»، حضور نادر کرمی به عنوان پیمانکار این مناقصه است. چنانچه دو سال پیش هم ایشان در این منطقه و قبل از آن در مراکز «کمال‌شهر» و «سهیلیه» حضور داشتند و همان اتفاقات کهریزک در آن رقم خورد.

این حامی حیوانات می‌گوید: ۵ شرکت به دکتر کرمی نزدیک هستند که یکی از آنها آریا دامپرور نام دارد. مدیر عامل شرکت دیگر همسر ایشان و یکی از شرکت‌های دیگر نیز در اختیار یکی از خویشاوندان اوست و به این ترتیب با اسامی مختلف در مناقصات شرکت می‌کنند و سازمان پسماند شهرداری‌ها هم با آنها همکاری می‌کنند.

او توضیح می‌دهد که معمولا در مناقصه‌ها، رقمی به عنوان هزینه‌های عقیم‌سازی، سالم‌سازی، نگهداری و غذای حیوانات درج می‌شود اما برخی پیمانکاران برای آنکه سود بیشتری بکنند، با نازل‌ترین مواد بنزین و فسفات به قلب سگ‌ها تزریق می‌کنند و هزینه‌های تعریف شده به جیب خودشان می‌رود.

یکی دیگر از حامی حیوانات به رویداد۲۴ می‌گوید: برای پیگیری این مسئله به سازمان مدیریت پسماند کرج مراجعه کردیم اما تنها پاسخی که به اعتراضات ما داده شد، آن است که به شما ارتباطی ندارد که پیمانکار کیست. حتی به ما گفته‌اند آقای کرمی در تهران مرتکب تخلف و خلع ید شده است، اما در استان البرز مرتکب تخلف نشده است.

یکی دیگر از حامیان حیوانات که با مرکز حلقه دره در ارتباط است به رویداد۲۴ می‌گوید: حدود ۲ ماه پیش آقای نادر کرمی به عنوان عضو هیات ۷ نفره نظام دامپزشکی استان البرز انتخاب شد اما دامپزشکان استان به این انتخاب اعتراض کردند. این در حالی بود که سازمان نظام دامپزشکی استان البرز در پاسخ به اعتراضات، طی بیانیه‌ای از دامپزشکان می‌خواهد از تهمت و افترا و جوسازی‌های افراد سودجو نسبت به یکی از اعضای این سازمان اجتناب کنند.

گذار بی‌تفاوت شورای شهر از مرگ و گرسنگی در کهریزک/ زنگ خطر برای مرکز حلقه دره به صدا درآمد/ رد پای فساد مالی در سگ کشی شهرداری‌ها

خبرنگار رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده که مبلغ مناقصه‌ای که شرکت آریا دامپرور البرز به مدیریت کرمی برای مدیریت مرکز کهریزک برده بود، ۱۱ میلیارد و هفتصد میلیون تومان است. اما فیلم‌هایی که از کشتار سگ‌ها در این مرکز منتشر شد، نشان می‌داد همه این مبلغ برای نگهداری سگ‌ها و عقیم‌سازی آنها هزینه نشده است.

گذار بی‌تفاوت شورای شهر از مرگ و گرسنگی در کهریزک/ زنگ خطر برای مرکز حلقه دره به صدا درآمد/ رد پای فساد مالی در سگ کشی شهرداری‌ها

 

فیلم اتفاقات کهریزک را در ادامه ببینید:

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
1
0
تمام مشکلات مملکت حل شده رویداد ۲۴ دنبال حاشیه سازیه دنبال حل مشکلات فرهنگی صادره از اروپا وامریکا باشین و مشکلات اقتصادی دنبال اصلاح بی حجابی و بیغیرتی های مردان و سگ بازی و مشابه اینها باشین دنبال کلیک خوردن نباشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
1
اه اون سگها دامانشونومیگیره
نظرات شما
پیشخوان