تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
کاهش فروش در خارج از چین

هواوی میت ۳۰ بدون اپلیکیشن‌های اندروید به بازار می‌آید

اخبار تکنولوژی نشان می دهد، موبایل‌های سری «میت ۳۰» این شرکت همراه اندروید ۱۰، اما بدون اپلیکیشن‌های گوگل عرضه می‌شوند. به گفته یکی از مدیران هواوی نسخه‌های جایگزین اپلیکیشن‌های گوگل هم اکنون در حال توسعه هستند.

رویداد۲۴رندر‌های پرچمدار آتی هواوی به نام «میت ۳۰ پرو» زیبا به نظر می‌رسد. این موبایل طی چند روز آتی رونمایی می‌شود. درهمین راستا هواوی تایید کرده این دستگاه بدون هیچ یک از اپلیکیشن‌های اندروید به بازار می‌آید. در عوض جایگزین‌های این اپلیکیشن‌ها که توسط طرف سوم توسعه یافته اند در دستگاه عرضه می‌شوند. البته در این سری از سیستم عامل اندروید۱۰ استفاده خواهد شد.

«وانگ چنگلو» مدیر بخش نرم افزار‌های مصرفی هواوی در کنفرانس IFA ۲۰۱۹ اعلام کرد این شرکت مشغول توسعه نسخه‌های جایگزین اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل است.

البته هنوز مشخص نیست اپلیکیشن‌های اصلی گوگل چگونه در این دستگاه جایگزین می‌شوند. این در حالی است که می‌توان با کمک اپلیکیشن‌های مختلف به سرویس جی میل دسترسی یافت. اما اپلیکیشن‌های دیگر مانند گوگل درایو یا تقویم را سخت‌تر می‌توان جایگزین کرد، زیرا هر دو این اپلیکیشن‌ها به سرویس‌هایی متکی هستند که هم اکنون برای هواوی فراهم نیستند.

از زمان تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این شرکت مرتبا اعلام کرده ترجیح می‌دهد از سیستم عامل اندروید استفاده کند. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند این به معنی آن است که هواوی قصد دارد از نسخه‌ای از اندروید استفاده کند که شامل سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل است، اما اندک تمایز‌هایی دارد.

اکنون کارشناسان تخمین می‌زنند با حذف اپلیکیشن‌های گوگل در موبایل «میت۳۰» فروش آن در خارج از چین حدود ۳۰ درصد کاهش می‌یابد. البته در چین میزان فروش دستگاه‌های هواوی چندان تغییری نمی‌کند.

طبق گزارشی از «نیکی اشین ریویو» سری موبایل‌های «میت ۳۰» نخستین دستگاه‌هایی هستند که بدون سرویس گوگل عرضه می‌شود. موبایل تاشو هواوی به نام «میت ایکس» دومین دستگاه هواوی خواهد بود که بدون اپلیکیشن‌های گوگل عرضه می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان